Pagina 1 van 1

slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: zo jun 07, 2009 21:24
door md11
heb slechts 0.8 tbdruk,zou 1.1 in overboost moeten zijn
betreft een gtv v6 van 1999
heb de slangen al gecontroleerd en geen lek
geen fouten bij uitlezen
nu zat ik te denken aan de pierburg of de actuator van de wastegate maar heb geen idee hoe ik dat moet controleren
weet iemand hier hoe ik tewerk kan gaan?
thanks

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: zo jun 07, 2009 21:43
door aralfa
pierburg zou kunnen, maar komt volgens mij dan maar tot 0,6 bar..
Actuator zou ook kunnen dat die blijft openstaan, maar denk toch dat je eens even naar je klepspeling moet laten kijken.

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: zo jun 07, 2009 21:58
door md11
klepspeling is nog maar pas afgesteld(0.20 uitgaand)
of bedoel je de klepspeling van de wastegate?
stel dat de actuator stuk is,waa rkan ik die dan bestellen?

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: ma jun 08, 2009 17:15
door md11
actuator is blijkbaar te leten met drukmeter
0.5bar 1mm
0.7bar 4mm
nu was ik aan het denken om die actuator buitenspel te zetten met een manuele boostcontroller
nu weet ik hier niet veel van
goed idee?

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: ma jun 08, 2009 18:56
door aralfa
De actuator blijft wel zitten, alleen deze ga je met een boostcontroller bedienen inplaats van de orginele pierburg.
Nadeel van de boostcontrollers vind ik, dat het vaak te vaak een hoge piek veroorzaakt, omdat die soms de wastegate weer dicht doet op een moment dat je dat niet wilt..

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: di jun 09, 2009 01:16
door md11
de piek is toch manueel in te stellen met de overboostcontroller

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: di jun 09, 2009 22:25
door aralfa
ja, maar het is dan maar net hoe snel de solenoid bij regeld, en of je orginele wastegate dat wel aankan

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: di jun 09, 2009 22:48
door md11
hab net de actuator(wastegateĆ  gelezen met turbodrukmetertje en compressor
zie niet veel speciaals
blijft toe tot 0.4/0.5bar
hoor hem wel niet toeklikken,maar zal wel komen omdat hij zachtjs toegaat door druk van compressor te lossen
probleem blijft dus,geen overboost van 1.1bar,slechts 0.8 constant bij doortrekken
stationair onderdruk -0.6
cruisen bij constante snelheid -0.4
is dat normaal?
mss bestel ik een nieuwe pierburgklep
actuator is niet los te verkrijgen!!!
geen idee wat ik nog zou kunnen doen

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: wo jun 10, 2009 17:05
door aralfa
Denk toch dat je ergens druk verlies hebt, stationair is erg laag.. Niet ergens een lekke pakking tussen zitten ? Loopt de auto wel mooi stationair?

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: wo jun 10, 2009 21:47
door md11
draait stationair goed
hoeveel onderdruk meten anderen hier stationair?
toen ik de slang loshad van de actuator kon ik hierop los door de pierburg blazen (contact uit),is dit normaal?
mss gokje van 95euro wagen en pierburg vervangen
zal ook slangen turbo nog eens goed controleren

RE: slechts 0.8bar turbodruk

Geplaatst: do jul 23, 2009 16:33
door md11
even een update:
-klemmen op benzineleidingen goed aangedraaid (zaten erg los)
-stekkers van klopsensoren bewerkt met contactspray(niet veel aan te zien)
sindsdien haalt hij de voorgeschreven tbdruk en rijdt als een speer
het was dus 1 van de boven vermelde oorzaken
cheers