KlaasH
Junior Member
Junior Member
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 12, 2005 10:50
Locatie: Rotterdam

Watertemp 2.0l 105 zakt bij gasgeven

ma mei 18, 2009 13:32

Hallo allemaal,

Dit weekend een puzzelrit van gereden met de Bertone.
Eerst 1 uur om Brabant in te rijden en toen na ca. 2 uur puzzelen viel me ineens op dat wanneer ik gas gaf de watertemperatuur
gelijk zakte, naar 40/50 C. Als ik gas bleef geven kwam ie langzaam weer terug naar 80/90 C.
En als ik weer op snelheid was kwam de meter ook weer terug op 80/90 C.

Gelijk gevoeld aan de waterslangen (ook voor de thermostaat) en deze waren goed warm.
(De thermostaat en koppakking zijn 3 jaar terug vervangen, ik heb de thermostaat er nu nog niet uit gehaald)
Daarna zijn we gewoon naar huis gereden (weer 1 uur snelweg) en ook niks gemerkt/gehoord.

-onze temp zit altijd constant op 90 C
-olie peil&druk waren goed
-expansievat 1/2 vol zoals altijd

Het lijkt mij weer een gevalletje van storende Alfa electronica maar wellicht is het een serieus probleem? wie weet wat?
past; 1972 - 2000 GTV present; 1600 Giulia Super (105.26) 1967

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Watertemp 2.0l 105 zakt bij gasgeven

ma mei 18, 2009 17:38

Het lijkt mij weer een gevalletje van storende Alfa electronica maar wellicht is het een serieus probleem? wie weet wat?
En dat is het danook. :wink: Succes met vinden en oplossen van de storing, mocht je dat willen. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

RE: Watertemp 2.0l 105 zakt bij gasgeven

ma mei 18, 2009 18:56

vervang de zekering van je onsteking eens... slecht contact vd zekeringen (juist die van de ontsteking)ligt hier voor de hand.
Meten is weten en door te controleren of er 12V op je metertjes blijft bij gasgeven weet je zeker waar je moet zoeken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”