beter 16" of 17" vekgen onder een 155

Peiling eindigde op do jun 23, 2005 23:39

16"
27%
7
17"
73%
19
 
Totaal aantal stemmen: 26
Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 12:14

17 inch staat wel mooier, maar 16 inch rijd gewoon beter. En bedenk wel dat je bij het vervangen een sloot geld kwijt bent. Ook niet onbelangrijk.
Hou er ook rekening mee dat bij het blenderen van je ramen niet alle agenten dat vet cool vinden. Het kost je 95 euro als die agent het niet vet cool vindt. Daarna kun je misschien via de rechter het geld weer terug gaan vragen, maar dat is nogal omslachtig .Een collega is nu ook aan het procederen. Terwijl hij zijn ramen gecoat had. Dus geen folie. Het is dus wel iets om rekening mee te houden.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 15:45

ja Marco.F. doe jij maar lekker coaten................ dat mag ook niet...... :wink:
Blenderen zou ik niet doen want dan heb je geen ruit meer die in je auto past (blenderen is nl. iets in een blender gooien :biggrin: :wink: ) blinderen kan wel.....voor eigen risico.....

@Bert155: dat gezeik kan hier tenminste, hier wordt je er niet om geband! :wink:
en ik zou er ook doodmoe van worden......om in een geblindeerde 155 te rijden :wink: :biggrin:

m.a.w. laat lekker gaan: Als Marco al zijn ruiten wil coaten of blinderen of voorzien van jaloezien of horziontale lamellen, gordijnen whatever dan moet hij dat lekker doen.
Dat er dan reactie's en waarschuwingen op komen is logisch en daar mag hij zelf mee doen wat hij wil.

@Marco: als je die tekeningen nou ff uitprint dan moet dat toch te doen zijn? lijkt mij de meest duidelijke tekening...?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 16:58

Grote wielen op een 155 vind ik persoonlijk heel goed staan, het enige vind ik dat je de remmen voor het oog ook moet vergroten (maar dat is heel persoonlijk)
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 17:45

Nog even over blinderen.. Als ik de discussie moet geloven dan mag je bij een 'geel' kenteken juist niet je (iig achterste) zijruiten blinderen, maar als je met een grijs kenteken rijdt MOET je dit juist wel (geen raam togestaan)?????

En als je je bagage zo hoog opstapelt dat je niet meer door je achterruit kan kijken (in het kader van de aankomende vakantie) ben je dus ook in overtreding? Dan zou het wel een heel bizarre wereld worden......
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

Re: RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 18:21

ja iedereen kan wel gaan zeiken over blenderen...... maar het maakt je auto wel 10 keer mooier!!!!! en oom agent is niet zo moeilijk hier en je mag achter alles blenderen alleen voor niet, maar voor laat ik coaten, en coaten mag wel!!!!!

maar niemand heeft alleen 1 iemand kwam met een bruikbare link of tip alleen maar zeiken over het mag niet en is duur, daar vroeg ik niet om ik vroeg alleen of iemand weet waar welk onderdeel moet meer niet!
Of het je auto mooier maakt of niet, is natuurlijk heel subjectief...

Achter mag je de zijruiten dus ook NIET tinten/blinderen/coaten, coaten mag ook NIET!

En als goedbedoelde adviezen al niet welkom zijn, dan stel ik voor dat je het zelf uit zoekt... Wat mij betreft haal je een bus Motip en spuit je al je ruiten vet zwart, het maakt mij niks uit.. Ik wilde je alleen maar waarschuwen, want je weet duidelijk niet helemaal hoe de regelgeving is...

En mooi dat de politie in Lelystad daar niet zo moeilijk over doet, maar ik zou je dan wel adviseren om met je 155 in Lelystad te blijven, want daar buiten kunnen ze er misschien wel moeilijk over doen! :wink:
156 SW 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: wie helpt me!!!!!!!

zo jun 19, 2005 23:31

@ Marco, 17 inch staat super op een 155!!!
Laatst gewijzigd door Bert-155 op di jun 21, 2005 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

marco.f

RE: wie helpt me!!!!!!!

ma jun 20, 2005 07:40

ok het enige wie tot nu toe een duidelijk is geweest id jr die heeft me al aardig o weg geholpen.

en wat betreft het blenderen ja iedereen zijn eigen ding, en eigen risico!

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: wie helpt me!!!!!!!

ma jun 20, 2005 09:42

Misschien is het handig als je je berichtjes even doorleest voor je ze post, want ik ben onderhand een half uur bezig om alles te ontcijferen… :roll:

Veel succes met het blenderen verder!
156 SW 1.9 JTD

Terug naar “Algemene Technische vragen”