Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 21:43

hallo,

ik heb 2 aanbiedingen gekregen voor dellorto's, de ene staat niet bij waar ze vanaf komen de andere staat bij dat ze van een alfetta gt 1.8 komen. als ik die van de alfetta neem, zal er dan hetzelfde/ genoeg vermogen uit het blok komen? ik zit dus met onzekere over de sproeiers enzo......heeft dit nog invloed op vermogen, co en weet ik het wat?

alvast bedankt.

sjoerd

oja, van riel uit emmeloord had ook gereageerd maar die mag ze houden. ben ff klaar met hem!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 22:49

Hoi Sjoerd.
Een 1750 Berlinablok Is in principe het zelfde als van een Alfetta 1.8 = allebei 1779 cc.
Dus vermogen moet ong. hetzelfde zijn.
Als ik mijn gegevens nakijk zit er wel een klein verschil in de sproeiers maar schokkend is dit niet De 1750 heeft volgens mijn gegevens:
Hoofd sproeier.135
remlucht. 200
primaire gedeelte 50

De gegevens voor de Alfetta 1.8 heb ik staan.
hoofdsproeiers 145
remlucht 210
primair gedeelte 52 tot 55 afhankelijkvan bouwjaar.

veel verschil zal er niet zitten in de sproeierbezetting de ene heeft een wat grotere hoofd-en remluchtsproeier en de andere zijn ze beide kleiner dus zal de totaalsom ongeveer hetzelfde zijn. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Cavolo

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 23:07

Nou... het zouden wel eens emissie-carbs kunnen zijn van die Alfetta. Die geven dan minder vermogen. welk lettertje staat er na dhla40 ?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 23:11

Als het een H of eerder is, is het plug and play..:biggrin: (Ook 1.8 op 2.0)

Is het een later type, tm een L dan waarschijnlijk ook nog wel, alhoewel we met Cor z'n L momenteel even een klein "dipje" hebben, maar dat ligt vrijwel zeker aan de ontsteking, :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

Re: RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 23:29

Nou... het zouden wel eens emissie-carbs kunnen zijn van die Alfetta. Die geven dan minder vermogen. welk lettertje staat er na dhla40 ?
BULLSHIT!

Je carbs bepalen niet het vermogen in dit geval... je venturi's zijn gelijk en je diameter gasklep ook...

Dan zou i minder vermogen leveren omdat je mengsel niet klopt??? Dan loopt je motor stuk!!!

De emissie carbs zaten op emissie motoren en die hadden minder compressie andere nokkenstokken en een andere ontsteking... zou dat het zijn????
;)


(PS gaat me niet om Cavolo, maar om dat verhaal, fabeltje uit de wereld te helpen. Ik hoor dat namelijk vaker)

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 23:42

maar waarom dan grotere sproeiers bij de alfetta zoals hierboven ergens aangegeven? levert het dan paar pk meer?
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Cavolo

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

do jun 16, 2005 23:45

is dat echt waar Dre? ik heb wel eens gehoord dat emissie carbs minder afstelmogelijjkheden hebben. Ook het aantal en de diameter van de progressieboringen verschilt. Als het niets uitmaakt, waarom zijn er dan verschillende versies geproduceerd?

(gaat me niet om Dre, al zou het natuurlijk heerlijk zijn om hem een keer te slim af te zijn ;))

Andretti Molletti

Re: RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 00:01

is dat echt waar Dre? ik heb wel eens gehoord dat emissie carbs minder afstelmogelijjkheden hebben. Ook het aantal en de diameter van de progressieboringen verschilt. Als het niets uitmaakt, waarom zijn er dan verschillende versies geproduceerd?

(gaat me niet om Dre, al zou het natuurlijk heerlijk zijn om hem een keer te slim af te zijn ;))
Jij wint!!!

Cavolo

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 00:05

ah kom op Dre, we weten dat jij gelijk hebt. Leg het nou ajb ff uit!

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 00:22

en vacuumslangetjes enzo?
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 00:27

maar waarom dan grotere sproeiers bij de alfetta zoals hierboven ergens aangegeven? levert het dan paar pk meer?
dat is wel heel positief maar de motor loopt er i.i.g. beter op.
@sjoerdb: ben je nou nog niet klaar met je afstelling??? Ik dacht dat je de berlina nog eens op de rollenbank zou zetten en dan goed afstellen.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 00:29

Vermogen (mbt carbs) wordt bepaald door de hoeveelheid lucht die je de motor in krijgt. Als je uitgaat van het feit dat daar altiojd de juiste afstelling en dus hoeveelheid benzine bij gemengd wordt in een carburateur.. (immers als er teweinig of teveel wordt bijgemengd loopt je motor niet goed en soms zelfs stuk)

De hoeveelheid lucht wordt alleen bepaald door de venturie en bassisdiameter van de carb + gasklep. De venturi bij alle 2 liters is bv 32 mm en de gasklep 40 mm... Dus een "emissie"carb flowt net zo goed als een oude carb. De juiste sproeiers erin en je merkt geen verschil dus.


zo? :wink:

Cavolo

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 02:12

ja, dat had ik wel een beetje in gedachten. Iets onomstotelijks...

1 dingetje: waarom een verschil in progressieboringen?

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

vr jun 17, 2005 19:25

dus de alfetta carbs zouden een goede keuze zijn? maar eens horen wat ze kosten
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: carbs van alfetta, op een berlina zelfde vermogen?

za jun 18, 2005 23:54

vanaaf dellorto's opgehaald, nu ff beetje schoonmaken en dan maar eens kijken wanneer we gaan omschroeven. tevens de rubbers vervangen, zijn er meer dingen die ik kan gaan controleren als ik straks de luchtfilterbak en carbs eraf hebt liggen?
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Terug naar “Algemene Technische vragen”