Onderhoudshistorie is bekend, is ex-lease auto. Nu weet ik dat dat over het algemeen niet zo positief klinkt maar het is altijd een perfecte auto geweest. Ik ben 40.000 erbij gezet zonder problemen.
De storing is begonnen als volgt.
toen begon ik met optrekken vanuit stilstand te merken dat ie en dip kreeg en bijna afsloeg.
Slecht van de startstreep komen en dat hij zelfs even afslaan wil heb je juist ook als hij te weinig brandstof krijgt.Ga maar eens rijden in een carbs-auto met een kapotte acc.pomp.
Toen Begon hij tijdens het rijden ook in te houden. Dit werdt weer steeds erger en nu komt ie volgas niet boven de vierduizend toeren. Halfgas wil ie nog wel een klein beetje.
Ook hier zeg ik weer dat veel te weinig brandstof ook dit effect geeft.
Volgas verzuipt ie compleet.
Weet je dan dus ook zeker dat hij verzuipt? Als hij veel te weinig sprit krijgt heeft hij ook deze symptomen maar zal hij ook graag uit de inlaat knallen. Als hij veel te weinig lucht krijgt (verstopte inlaat) rijdt hij ook nauwelijks meer.
Als het door te weinig brandstof of lucht komt dan lijkt het me nog wel logisch ook, want aangezien de storing maar langzaam is aan komen zetten kon het maar zo een verstopping zijn die langzaam erger werd. Bij bijv. kapotte electronica of nokkenassen die verspringen treed in één keer de storing op en niet geleidelijk, daarom kun je nu al veel zaken overspringen.
Het is allemaal wat domme theorie van achter de pc weg waar je maar half wat aan hebt want je zal toch oa. echt even moeten brandstofdrukmeten (en evt. de inlaat moeten controleren) wil je het allemaal zeker weten.