Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

Re: RE: HELP!!!

za jun 25, 2005 21:31

FF babbeltje gemaakt met de garage, volgens hun zou ht er mee te maken kunnen hebben dat ze er een lmm van een fiat marea 5 cilinder in hebben gezet... ](*,)
Dat zou dezelfde lmm moeten zijn. Ik heb in mijn marea 5 cylinder een lmm van een Lancia (daar kosten ze een kwart als bij een fiat/alfa ) :roll:

Adios, JR

156psycho

RE: HELP!!!

wo jun 29, 2005 01:18

Nou vandaag ff nieuwe lmm erin gezet.

Rijdt precies zo als zonder lmm maar dus wel een heel stuk beter als de vorige lmm.

Snap er geen hol meer van. Afspraak bij de dealer maar lekker houden staan, kijken wat die nu weer gaan constateren.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: HELP!!!

wo jun 29, 2005 08:59

Nou vandaag ff nieuwe lmm erin gezet.
Rijdt precies zo als zonder lmm maar dus wel een heel stuk beter als de vorige lmm.
Snap er geen hol meer van. Afspraak bij de dealer maar lekker houden staan, kijken wat die nu weer gaan constateren.

Lekkere diagnose dus van die lachende monteurs daar. En je had hem ook al gewisselt. Probeer een goede garage te vinden of een Bosch dienst o.i.d.

156psycho

RE: HELP!!!

do jun 30, 2005 00:55

Nou, onderzocht door de dealer. De dealer waar ik em nu heb gebracht schijnt volgens vertrouwelijke bronnen een hele goede te zijn. Dit heb ik wel gemerkt, want ze hadden in een uurtje alle problemen ontdekt.

Nu komt de onthulling, ik had zelf al ontdekt dat het met de lmm te maken had, maar de dealer had binnen no-time ook ontdekt waarom het probleem toch maar terug bleef komen. Ik heb bij een of andere beunhaas een open lucht filter erop laten zetten, deze zit op de originele lucht aanzuigbuis, en die zit nogal los. Doordat ie nogal los zit en er e.e.a. tegenaan trilt gaat de lmm constant kapot. Deze schijnen heel gevoelig te zijn.

Nu zei ik al dat ie met een nieuwe lmm voor 99% goed rijdt. Maar ze hebben ook nog een ander probleem gevonden, de elektronische gasklepsensor en e.e.a. in het gasklephuis schijnt kapot te zijn. Dit is waarom ik met mn nieuwe lmm met volgas niets meer merk maar constant 50 in zn vier wil niet helemaal lukken dan houd ie zo nu en dan in. Deze diagnose moet wel kloppen want hij slaat zo nu en dan ook af en loopt heel erg onregelmatig stationair.

Kost me wel weer een lieve duit, maar mijn god wat zal ik blij zijn als ik weer lekker nutteloos rondjes kan rijden. :driving:

Complimenten overigens voor autobedrijf bosman in oud beijerland.

Weet wel waar ik mn auto voortaan heen breng... al met al kan ik maar tot 1 conclusie komen... goedkoop is in dit geval zeker weer duurkoop geweest. #-o

Bosman heeft een uurtarief dat dubbel zo hoog ligt als mn garage, alleen bosman kwam 3 weken sneller met een juiste diagnose... =D>

Terug naar “Algemene Technische vragen”