Andretti Molletti

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

zo jun 12, 2005 23:34

Als een ritje naar de randstand je het waard is dan help ik je wel ;)

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma jun 13, 2005 20:57

Buona sera JoBo,

Via pers.bericht je info ontvangen mbt de mogelijkheden om de originele auto gegevens te verkrijgen, en ik maak graag gebruik van je aanbod, dus hierbij het chassis nummer:
ZAR162000*06250356.
Datum eerste toelating kenteken in Italië is 20 november 1991

Mvrgr
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Jobo75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:05

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma jun 13, 2005 22:39

Hi MiaGiulia,

Bij deze:
Chassis: 06250356 , Motor: 0059046, Type: 2000 I.E. T.SPARK SERIE SPECIALE (in geval er US 83 vermeld zou zijn zit er een kat op, hier dus idd niet \:D/ )
Prod datum: 09-1991

Check je PB voor de screendumps

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

wo jun 15, 2005 09:44

je kan ook even voor de keuring een lek creeren na de lmm

CO = dan 0
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

wo jun 15, 2005 13:11

Ciao Alfisti,

Hedenmorgen is de 75 gekeurd en goed bevonden.
CO waarde rond de 2,5 echter doordat het een uitvoering zonder kat.betreft valt de meetwaarde binnen de gestelde norm voor CO, ondanks dat het bouwjaar 1991 is. Met dank nog aan JoBo voor de info omtrent de Numerata's zoals geleverd in Italië.

Echter onze Nero Metalizato 602 is volgens twee RDW mederwerkers bruin!!!???
Het blijven rare jongens die keurmeesters.

Nu dus wachten op het kenteken en rijden maar weer.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma jun 27, 2005 11:38

Bruin? Nemen ze een voorschotje op de te verwachten roest of zo? :?

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

di jun 28, 2005 09:34

Toen ik mijn 1992 italiaanse import 75 TS twee jaar geleden bij de RDW liet keuren was het CO ook veel te hoog, maar de keurder heeft net zo lang aan dat schroefje staan draaien tot de CO onder de 0.5% zat. Daarna vertelde hij me ook nog hoeveel slagen hij hem teruggedraaid had zodat ik hem evt. weer op de originele positie kon zetten als hij niet lekker zou lopen. Dat schijnt overigens geen zin te hebben want die afstelling is alleen voor stationair?
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

zo dec 16, 2007 20:52

Dit onderwerp komt uit de koelkast, dat weet ik, maar hoe zijn de eisen tegen woordig.
Mij 75 Numerata van 01-1992 met kat heeft nu nog een rode Bop
de plaats van de nummerplaat, maar is van oorsprong Italiaans.
Zou ik een probleem hebben als ik de uitlaat vervang door één zonder kat, of vervang door 2
rechte pijpen, komt ie dan door de keuring?
Op het Belgische kenteken wat ik er bij heb is "milieu" niet ingevuld.
Waar laat ik dan het draadje van de lambdasonde?.
Wie weet dit?

Groet Jan.

Roeltje 164

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

zo dec 16, 2007 21:41

Ik heb het draadje van de lamdasonde in het eerste deel van de uitlaat na het spruitstuk laten lassen, moer M14x 1,25 ( geloof ik ) laten lassen en de lamdasonde erin en die doet gewoon zijn werk..

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

zo dec 16, 2007 23:40

Gewoon weg halen die kat (en nog ff bewaren voor de zekerheid) en keuren. Kat is pas verplicht vanaf 1992 in NL
Heb een zelf een duitse V6. Die had ook al een kat maar is zonder gekeurd. (BJ 1990)
Als je hem nu met kat laten keuren en de kat verschijnt op het NL kenteken heb je pech en zit je aan het ding vast.
Lamba sonde heb hje helemaal niet nodig. Draad terug trekken en ergens vast tyrappen.
(overigens loopt mijn V6 nog wel met lambasonde, inderdaad gewoon een gaatje boren en moer met betreffende draad op de uitlaat lassen en sonde erin, klaar)
En emissieblokje bij motronic computer weghalen (het fijne weet ik niet van de emissieblokjes maar staat ook nog wel ergens mij een oud onderwerp beschreven en anders vult iemand anders het hier nog wel ff aan)
NB katloze 75TS'en hebben de naam zuiniger en sneller te zijn dan met kat! Bij de 2 die ik heb gehad (een met en een zonder) klopte dit ook.

Gr,
DJ

O ja en mocht je een CO probleem hebben ga dan niet gelijk als dwaas aan LM meter staan draaien. Controleer eerst de rest eens. En als je al aan de LM draait onthoud dan ff hoeveel en welke kant op.............

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma dec 17, 2007 00:22

FF niet goed gelezen. Zie dat jouw 75 van 1992 is......... :oops:
Nu weet ik niet uit het m'n hoofd of die kat nu vanaf 1-1-92 verplicht is of NA 1992 dus vanaf 1-1-93.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/

ma dec 17, 2007 07:29

FF niet goed gelezen. Zie dat jouw 75 van 1992 is......... :oops:
Nu weet ik niet uit het m'n hoofd of die kat nu vanaf 1-1-92 verplicht is of NA 1992 dus vanaf 1-1-93.

Gr,
DJ
vanaf 1-1-1993 is verplicht
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/

ma dec 17, 2007 08:31

Lamba sonde heb hje helemaal niet nodig. Draad terug trekken en ergens vast tyrappen.
Is dat wel zo? Ik weet niet precies wat je MM gaat doen als hij deze sensor mist.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma dec 17, 2007 08:38

Is dat wel zo? Ik weet niet precies wat je MM gaat doen als hij deze sensor mist.
Als je voor de rest niks doet veel te rijk lopen, het ding verwacht een lambda signaal is dat er niet dan volgt er waarschijnlijk iets van een noodloop. Dwz rijk lopen om niks te mollen.
Je MM even vertellen dat je in open loop wil werken dan heeft terugstellen van je CO op de LMM ook zin, anders stelt je MM gewoon weer terug!
En dat geld voor de motronic 4.1 voor de 75 ts en ook de v6 :wink: (use the search)
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/

ma dec 17, 2007 08:41

Is dat wel zo? Ik weet niet precies wat je MM gaat doen als hij deze sensor mist.
Als je voor de rest niks doet veel te rijk lopen, het ding verwacht een lambda signaal is dat er niet dan volgt er waarschijnlijk iets van een noodloop. Dwz rijk lopen om niks te mollen.
Je MM even vertellen dat je in open loop wil werken dan heeft terugstellen van je CO op de LMM ook zin, anders stelt je MM gewoon weer terug!
En dat geld voor de motronic 4.1 voor de 75 ts en ook de v6 :wink: (use the search)
Precies, dat dacht ik dus ook al. Iets met pin 41 (?) aan massa, toch (V6)?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Algemene Technische vragen”