iewke156

RE: dolgedraaide bougie

za jun 11, 2005 20:05

vandaag de cilinderkop gedemonteerd, ik moet zeggen dat deze behoorlijk vast zat
maar uiteindelijk kwam hij lost,
Dus kijken naar de oorzaak, de uitlaat klep van de tweede cilinder zit als het ware tegen het bougie gat aan , Dus de tap van de heiicoil heeft (dit is een ruimer met op het eind het snij gedeelte) dus het bougie gat groter gemaakt met als gevolg dat er nu ruimte is ontstaan tussen de klep en de klep zitting, ik hoop dat ik het goed zeg.
Kort gezegt er is een gaatje onstaan, tussen de klep en onderkant van het bougie gat. :cry: :cry:

Als er lieden zijn die een heliciol willen gebruiken, het kan wel maar dan moet je de tap er maar ± 1.5 cm indraaien dit is genoeg voor de heliciol

De rest van de kleppen zijn ook niet meer optimaal veel kool aanslag op de uitlaat kleppen.
dus denk dat het een kop revisie wordt. of een goede tweede handse
Dus als er nog mensen zijn die een cilinderkop van een guilietta 2.0 ,01655, hebben liggen
laat het mij even weten.

groet
Iewke

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: dolgedraaide bougie

za jun 11, 2005 22:15

De een zijn dood is de ander z'n brood.

FF overleggen met m'n maatje over de prijs maar ik heb nog wel een paar 2.0 liter koppen liggen.

die koolaamslag is overigens normaal. niet zoveel om je zorgen over te maken.

Maar hoe groot heb je het bougiegat wel niet gemaakt??? ik vind het toch een raar verhaal. met alle respect voor je sleutelvaardigheden, maar ergens heb je toch iets goed fout gedaan.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: dolgedraaide bougie

za jun 11, 2005 23:44

Kale, goede 2.0 liter kop E. 95,00 af te halen na afspraak in Vught of Berkel Enschot. PB maar als je intresse hebt.

Ciao
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

iewke156

RE: dolgedraaide bougie

zo jun 12, 2005 21:07

hoi Pepijn

tja sh*t happens,
Het is wel zo dat ik zelf de tap voor de helicoil er niet zelf heb in gedraaid, dit is gedaan door
een Monteur die ook in de race wereld actief is, (ga geen namen noemen).
We blijven mensen die ook wel eens fouten maken.

Als je de kop goed bekijkt, zie je dat de klep tegen het bougie gat zit, dus elke poging om het gat opteruimen zal de klep beschadigen

Vandaag een verdere inspectie gedaan , de klep opzich is ook beschadigd, door de snij kant van de tap zijn er karteltjes op de kant van de klep gesneden.

Ik volgende week op vakantie , 3 week , daarna zal ik gaan kijken wat te doen.

Ps hoe moeilijk is het om zelf kleppen de vervangen.
en hoe kan ik een foto uploaden op dit forum?

groet
iewke[/img]

164 Q4

Re: RE: dolgedraaide bougie

zo jun 12, 2005 22:22

hoi Pepijn

tja sh*t happens,
Het is wel zo dat ik zelf de tap voor de helicoil er niet zelf heb in gedraaid, dit is gedaan door
een Monteur die ook in de race wereld actief is, (ga geen namen noemen).
We blijven mensen die ook wel eens fouten maken.
Het is misschien een beetje onoplettendheid geweest maar zullen we verder ook niets van zeggen hoor. Kan eens een keer voorkomen. nou, jammer dan maar de kosten houden zich iig nog binnen de grenzen.
Ps hoe moeilijk is het om zelf kleppen de vervangen.
Heel simpel maar je bent er wel een (zelfbouw) tang voor nodig om de klepveren in te kunnen drukken.
en hoe kan ik een foto uploaden op dit forum?
Even het adres van het plaatje tussen de zetten

iewke156

RE: dolgedraaide bougie

di jun 14, 2005 16:29

Afbeelding

Hier is nog even een foto van de klep, zie de kartelrandjes op de linkerkant van de klep
ook kun je zien dat het bougie gat groter is geworden als de klep

Terug naar “Algemene Technische vragen”