Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:30

Ik vindt het er wel indrukwekkend uitzien... 8)

En als ik me niet vergis heeft dit systeem ook nog een klein fortuin gekost.. 8)

Volgens mij een kwestie van ff goed afstellen. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:44

Ik vindt het er wel indrukwekkend uitzien... 8)

En als ik me niet vergis heeft dit systeem ook nog een klein fortuin gekost.. 8)

Volgens mij een kwestie van ff goed afstellen. :wink:
Ja genoeg, kun je op vacantie mee....
156

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:46

Mooi is 't zeker ! en dat fortuintje klopt ook, heb de rekening van Jasparon mee bij de documentatie van de auto gekregen.

volgens mij ook kwestie van afstellen, experimenteren kan weinig kwaad, je syncronisatie wordt daar niet geregeld, dus.......
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:46

Dat vroeg mijn monteur zich dus ook af ;)
volgens mijn monteur was het niet meer te krijgen..........heb toen maar ja gezegd tegen de montage :evil:

zaten wel nog wel een hoop andere dingen bij op de rekening maar die was hoog, zo'n hoge garagerekening heb ik nog nooit betaald
:cry:
Laatst gewijzigd door Paliri op di jun 07, 2005 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
156

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:48

Ik vindt het er wel indrukwekkend uitzien... 8)

En als ik me niet vergis heeft dit systeem ook nog een klein fortuin gekost.. 8)

Volgens mij een kwestie van ff goed afstellen. :wink:
Ja genoeg, kun je op vacantie mee....
is om en bij de prijs van mijn Italia vakantie binnen 4 weken, dat is correct ! :lol:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

di jun 07, 2005 21:49

Ik vindt het er wel indrukwekkend uitzien... 8)

En als ik me niet vergis heeft dit systeem ook nog een klein fortuin gekost.. 8)

Volgens mij een kwestie van ff goed afstellen. :wink:
Ja genoeg, kun je op vacantie mee....
is om en bij de prijs van mijn Italia vakantie binnen 4 weken, dat is correct ! :lol:
mijn aanstaande vac kost precies dat bedrag
156

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 08:25

gasstangenstelsel is alles voor te koop, behalve misschien de stang met het gaspedaal eraan. Maar die zijn er zat 2e hands. En anders is het wel te maken, die kogelkoppelingen zijn ook los te koop, en een stangetje is zo gemaakt . En alles zelf maken is in ieder geval goedkoper dat dit. Het basisprincipe zoals origineel werkt goed, zit ook gewoon nog steeds op alle racers (bij mijn weten), en dat zegt wel wat.

Verder is het naar mijn mening slecht uitgevoerd, de kabeltjes zijn te kort, daar moet wel een reactie uit komen met de motorkanteling.
Kabelsystemen zijn altijd uitgevoerd met lange kabels juist om dit soort factoren uit te sluiten, dan vangen de kabels in hun lengte de motorkanteling op.
In principe moet dit op te lossen zijn met langere kabels, als je binnen- en buitenkabel gelijkmatig langer maakt verander je niets aan de slag van het gaspedaal. En dan fors langer, niet maar een paar cm.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 08:54

@ Huib: misschien zie ik het fout, maar dan blijft 't probleem toch bestaan ? bij kantelen vergroot nog steeds de afstand tussen blok en gasstang en wordt er bijgevolg aan de kabel getrokken....
Je hebt gelijk. Ik ging er vanuit dat de het mechaniek vanaf de bobine tot aan het pedaal ook met een kabel werkte. Gewoon eigenlijk te weinig kennis van Bertones dus om op je vraag te reageren.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 09:08

als je binnen- en buitenkabel gelijkmatig langer maakt verander je niets aan de slag van het gaspedaal. En dan fors langer, niet maar een paar cm.
Zo eenvoudig is het dus inderdaad ! :oops: :oops: Je moet er alleen opkomen, thanks =D>
als je dus die 2 kabeltjes tussen gasstang en carbs vervangt door langere binnen EN buitenkabels, dan kan je die voor mijn part 7 kilometer lang maken, zonder dat je slag verandert ! :thumbs: En je motor heeft voldoende bewegingsruimte.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 09:34

Als je veel motorkanteling hebt in lengterichting wordt het misschien ook eens tijd om het staartstuk rubber van je bak eens te checken ...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 12:56

:thumbs: die was ik vergeten. Dat rubber wordt denk ik ook te vaak over het hoofd gezien...

In mijn racer komt een hardere variant, en worden de motorrubbers ook stijver. Minder beweging> minder energieverlies.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 13:15

Over de staartstukrubber gesproken; Ik heb net dat ding van Powerflex gemonteerd:
2 PU vormdelen die in je originele rubber passen en de openingen opvullen en daarnaast 2 dikke PU schijven links en rechts ter vervanging van de originele rubber schijven.

Je merkt wel verschil; staartstuk ligt lekker vast. Lijkt wel of ze ook wat makkelijker schakelt. En als je er op let hoor je toch dat er een ietsje pietsie meer geluid aan de carrosserie wordt doorgegeven.

Art. nr. is PFF1-410 en kost iets van eur 28,- (incl. BTW)
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 13:20

je kan ook een stuk rubberslang afknippen dubbelvouwen en tussen/in het rubber stoppen = minder bewegening, kost niks
ps wat is er met de tijd aan de hand, of ligt dat aan mijn compu? ik zie reacties die pas over een uur gepost worden?

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 13:38

@Wilbert, ik heb het er nu ook 2 weken opzitten maar heb rond de 3500 toeren toch redelijk wat resonantie gekregen (trillen van de carroserie) wat is jouw ervaring daarmee ? Wil eens kijken wat het verschil als je de zijschijfjes er tussenuit haalt, gewoon eens proberen.

Ik verkoop ze zelf ook a 24 euro per set.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Opgaand toerental bij rembeweging

wo jun 08, 2005 14:02

Mijn rubbers zijn goed (tijdje terug al gechecked na een tip op dit forum) , kabels zijn gewoon te strak. als ik nog maar even m'n hand tegen het blok duw, zie ik de kabel al opspannen ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”