Gezien het feit dat ik toch al tegen een aantal behoorlijke verschillen ben aangelopen hier een lijstje van
verschillen. Als er nog aanvullingen zijn hoor ik het graag.
Amerikaans t.o.v. Europees:
Buitenkant:
1) Bumpers : rubber-metaal met "schokbrekers" ipv chroom/rvs (wel erg stevig en zwaar)
2) Verlichting : zijmarkerings lampen en reflectoren, verlichting in bumpers anders
Carrosserie:
1) Chassisbalken anders ivm amerikaanse bumpers
2) Kofferbak : extra versteving bij de wielkasten
3) Reservewielbak op meer plaatsen vastgelast (stuk moeilijker te vervangen hierdoor en door punt 2)
4) Motorruimte plaatwerk licht aangepast voor plaatsing Spica (weet ik niet helemaal zeker)
Motor:
1)Spica injectie ipv Carburateurs
2)Vanaf 1980 electronische ontsteking (weet niet zeker of de ook geld voor de europeese versies)
3)Electrische benzinepomp met electrische opvoerpomp in tank
4)Retourleiding benzine
5)Ander benzinefilter
6)Gasklep bediening met kabel ipv stangenstelsel
7)Katalysator (vanaf midden '70)
Electrisch:
1)Accu achterin
2)Kabelboom anders (extra controle lampjes, electrische benzinepomp, electronische ontsteking, spica) wordt nog verder uitgewerkt
3)Heel veel extra controle lampjes
4)Electrische ramen ( >1980)
5)Electrische spiegels (>1980)
6)Zoemer en signalering tbv. veiligheidsriem
Lijst wordt nog verder aangevuld en aangepast.
Ga deze winter beginnen met de kabelboom, zal mijn ervaringen hier bij zetten.