Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 09:01

Wie-o-wie kan mij het juiste vlotterniveau geven voor Dellorto's voor een 2 liter Nord-blok.
Uit de diverse documentatie kan ik halen dat er, bij het verticaal houden van de deksels een afstand van tussen de 16.5 en 17 mm moet worden gemeten tussen deksel en het uiteinde van de vlotter. Echter: Bij vriend COR van het forum is een der vlotterarmen mogelijk licht verbogen. Om toch het juiste niveau te bereiken zou ik graag de afstand willen weten tussen de bovenrand van de carburateurdeksel en het brandstofniveau, hetgeen meteen de meest betrouwbare meting tbv het vlotterniveau is.
Wie kan mij( en Cor dus :wink: ) zo even aan die maat helpen????? :?:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 10:00

Hoi @@,

Hoe wil je met de gevraagde meting het vlotterniveau instellen :?
Volgens mijn vraagbaak mot de afstand tussen dekselpakking en vlotter 14,5-15 mm bedragen. Verder staat erbij dat indien dit niet zo is men een nieuwe vlotter mot monteren.
Echter je kunt hem ook "bijstellen".
Met aangegeven maat MOET het vlotterniveau goed zijn :!:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 12:16

Hoi @@,

Hoe wil je met de gevraagde meting het vlotterniveau instellen :?
Volgens mijn vraagbaak mot de afstand tussen dekselpakking en vlotter 14,5-15 mm bedragen. Verder staat erbij dat indien dit niet zo is men een nieuwe vlotter mot monteren.
Echter je kunt hem ook "bijstellen".
Met aangegeven maat MOET het vlotterniveau goed zijn :!:
die 14.5 -15 hoort vlgs mijn doc bij de 1600 en 1750

Zijn die gegevens die jij hebt van een Alfetta 2000 :?: :?: want daar komen de carbs oorspronkelijk vanaf. In dat geval geef je idd de juiste waarde en zit ik ernaast.

Bij het bijstellen m,ag de vlotterarm nooit verbogen worden, maar bij de carbjes van Cor was de zaak dus wel scheef. Dello schrijft voor om het niveai in te stellen dooor vulringetjes tussen de vlotternaald te plaatsen. Dat is de enif=ge (juiste) weg, maar het gaat mij nu even om het eigenlijke vlotterniveau, dus een rechtstreekse meting van het brandstofniveau in de carburateur, want DAT is tenslotte waar het om gaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 15:22

Volgens mijn documenten is die afstand inderdaad voor de DHLA OF die ook op een 2000 zou kunnen zitten.

Adios, JR

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 15:34

Vergelijken met die van mij? Bel/SMS/mail/PB maar....

Zal thuis ook eens op de CARDISK CD-Rom kijken.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 16:27

Jongens, is echt 14,5 - 15mm! :o :D
En ja mijn Alfetta (met 2.0l en Dell'ortho's met 15mm 'vlotterafstand') loopt goed. :wink:

Einde discussie? 8-[ [-( :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 17:53

We beginnen pas!!!

Vlotter nr 7298,1 moet op 14,5-15mm
Vlotter nr 7298,2 moet op16,5-17mm

Inderdaad tussen de vlotter en pakking gemeten bij het vertikaal houden.

Niveaumeting benzine is onmogelijk met gemonteerde carbdeksels... Haal je ze eraf dan klopt er geen jota meer van en daarnaast moet de CARB vlak staan!!???

Gewoon een boor van 14- 15 mm ertussen houden en afstellen is weldegelijk verbuigen!

Afstelling is dus afhankelijk van het type vlotter!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 21:50

Hoi @@,

Hoe wil je met de gevraagde meting het vlotterniveau instellen :?
Volgens mijn vraagbaak mot de afstand tussen dekselpakking en vlotter 14,5-15 mm bedragen. Verder staat erbij dat indien dit niet zo is men een nieuwe vlotter mot monteren.
Echter je kunt hem ook "bijstellen".
Met aangegeven maat MOET het vlotterniveau goed zijn :!:
die 14.5 -15 hoort vlgs mijn doc bij de 1600 en 1750

Zijn die gegevens die jij hebt van een Alfetta 2000 :?: :?: want daar komen de carbs oorspronkelijk vanaf. In dat geval geef je idd de juiste waarde en zit ik ernaast.

Bij het bijstellen m,ag de vlotterarm nooit verbogen worden, maar bij de carbjes van Cor was de zaak dus wel scheef. Dello schrijft voor om het niveai in te stellen dooor vulringetjes tussen de vlotternaald te plaatsen. Dat is de enif=ge (juiste) weg, maar het gaat mij nu even om het eigenlijke vlotterniveau, dus een rechtstreekse meting van het brandstofniveau in de carburateur, want DAT is tenslotte waar het om gaat. :wink:
Er staat niet specifiek bij vermeld om welk type motor dat het gaat.
Wellicht zo als Dre ook al aan gaf dat het afhankelijk is van het type vlotter :!:

De instelling van 15 mm werkt bij mij (2.0ltr) perfect :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

wo jun 01, 2005 23:17

Dus eerst even vlotternummer controlerenen en niveau daaraan aanpassen. :thumbs:

@Dre: Die truc met boortjes werkt prima bij Weber maar bij de Dello is het minder handig. er moet nl op het uiteinde van de vlotter en het deksel.

Het vlotterniveau verandert natuurlijk behoorlijk als je de bovendeksel en dus ook de vlotters verwijderd, maar je hebt dan (Uiteraard mits horizontaal) best een aardige referentiewaarde. In het geval van "Cor" kun je dus wel conclusies trekken of de licht verbogen (en weer teruggebogen)vlotter hetzelde niveau bereikt als de (onbeschadigde) vlotter van de tweede carburateur. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

do jun 02, 2005 07:32

@Arjan Je kunt toch bijde vlotters (2 schijven, in geval dellorto plastics of hoe wil je het noemen) meten en afstellen op de juiste maat Heb je een foto want ik zie het probleem niet zo.. :?:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

do jun 02, 2005 07:55

@Arjan Je kunt toch bijde vlotters (2 schijven, in geval dellorto plastics of hoe wil je het noemen) meten en afstellen op de juiste maat Heb je een foto want ik zie het probleem niet zo.. :?:
@ Barend:

Cor heeft een stel Dello's waarvan we de geschiedenis niet kennen en waarvan er alleen op het punt van de vlotterafstelling duidelijk vraagtekens zijn. (Is mee gekloot)
Verder prima carbjes trouwens.. :wink:

Het probleem is/was dat een van de vlotterarmen verbogen was. Ik heb em wel teruggezet, op de juiste waarde, maar dit zegt nog niet direkt of het brandstofniveau nu ook juist is. Normaliter wordt het vlotterniveau afgeregeld door alleen het kleine lipje onder de vlotternaald te verbuigen en dus niet de vlotterarm.
Simpeler gezegd; De vlotters zelfd (op het meetpunt) kunnen wel goed staan, maar de vlotternaald kan daarbij best en een onjuiste positie staan, met als gevolg dat het brandstofniveau te hoog komt.

In dit geval zijn het geen plastic vlotters, maar twee afzonderlike metalen drijvertjes welke aan een gezamenlijk v-vormig armpje zitten. ( zg K.T constructie dus.. :schrik: )

Maar:

Vanavond wordt ea even bekeken.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

do jun 02, 2005 15:50

Aha, volgens mij heeft een dellorto altijd een plastic vlotter, gaat niet zo snel lek die metalen van Weber. Weet je zeker dat het originele dellorto vlotters zijn (ze zijn een beetje driehoekig, weber heeft ronde).

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

vr jun 03, 2005 09:47

@allen, de vlotters zijn zwart en driehoekig, zag ik gisteravond, (waar staat dat typenummer??) Niveau is nu gesteld op ca. 14,5 - 15 mm., er moest wel wat 'teruggezet' worden. Er zat zelfs onderling (op dezelfde carb.), behoorlijk verschil in.

Voor de goede orde, het gaat om de Dello's DHLA 40, type L. Geen idee hoeveel types er zijn, maar ik heb ze ook met een F gezien, allemaal latere versies??
Of zou die L voor Lusso staan?? 8) 8)
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

vr jun 03, 2005 09:51

Voor de goede orde, het gaat om de Dello's DHLA 40, type L. Geen idee hoeveel types er zijn, maar ik heb ze ook met een F gezien, allemaal latere versies?? Of zou die L voor Lusso staan?? 8) 8)
Cor, ik heb zelf een setje DHLA 40 N liggen... latere versies dus!

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Vlotterniveau Dellorto voor Nord 2.0

vr jun 03, 2005 10:07

@Egbert, :wink: :wink:
zou de sproeierbezetting van een later type (voor Alfetta b.v.) veel afwijken van de originele 2 liter Bertone??
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Algemene Technische vragen”