Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

remalarm alfacontrol, 33 type 2

zo mei 29, 2005 21:03

Eigenlijk is mijn 33 iets van 2, of drie weken gelden begonnen pet "puffen"als ie nog koud was, hij maakte dan af en toe echt een, of twee keer zo'n puf geluid, dit weekeind wilde hij al twee keer niet direct starten, terw :shock: ijl het beestje daar nog nooit last van had gehad.

Maar mijn grootste zorg gaat uit naar het alfacontrol lampje wat zegt dat je remmen niet goed zijn, zodra je je remmen induwd. Dat doet hij eigenlijk pas sinds die intense hitte, en een uurtje geleden ook nog, had ook het gevoel dat hij echt minder remde, toch doorgereden, moest wel, en op het laatste stuk eens flink vaak in de ankers gegaan, om te testen, piepen deed hij wel, en leek wel weer goed te remmen.
Alleen had ik het gevoel dat het piepen alleen maar van rechts kwam, en na mijn flinke remacties bleef de alfacontrol weer stil, wat heb ik nou weer aan mijn broek hangen? :shock:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

zo mei 29, 2005 21:10

Controleer iig het niveau van je remvloeistofpotje. Als dat te laag is zijn de remblokken versleten. Of je verliest ergens remvloeistof. Alert blijven dus.
Wanneer is het remvloeistofvervangen? Er kan veel vocht in zitten wat kan gaan koken bij warme remmen.

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

zo mei 29, 2005 21:19

de meeste mensen vullen het weer bij, leuk als je de remtangen weer in knijpt loopt alles over je lak :wink:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

zo mei 29, 2005 21:22

Het niveau in mijn remvloeistofpotje staat nog steeds tegen het max aan, en recent, met het vervangen van mijn koppelingscilinders is er nieuw in gekomen. Had ik als aller eerste gechekt. #-o Kan er dan evengoed nog vocht in komen?
Het rare is juist dat na het hele heftige remmen alles weer "oke" bleek te zijn, raaaaaaaaaaaarrrrrr, kan het anders niet aan de alfacontrol liggen, of dat ik dan toch een remcilinder kapot heb? 8-[

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

zo mei 29, 2005 21:27

probeer deze nog eens te ontluchten rem vloeistof is hygroscoopisch oftewel trekt water aan en kan een faperlocke (een lucht bel in het systeem vaak voorkomend in oude brandstof systemen)veroorzaken. :idea:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

ma mei 30, 2005 08:47

Het remlichtje op de ARC staat enkel in verbinding met de slijtindicatoren van de remblokken. Dat heeft dus niks met vloeistofpeil te maken. Te laag peil wordt aangegeven door deze : (!) op het dashboard.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

theolaf

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

vr jun 17, 2005 17:01

Dat heb ik dus ook...alleen toen ik de auto kocht zaten er remblokken in waarvan de slijtindicatoren (de draadjes althans) eraf waren getrokken.
Kan het zijn dat het lampje op de ALFA CONTROL continue blijft branden als er helemaal geen verbinding meer is met de slijtindicatoren? En hoe los ik dat dan op.....want ik er moeilijk een nieuwe draad in douwen....of het lampje duid natuurlijk op een anders probleem. De betekenis van die lampjes is ook wat onduidelijk nl.....

Laf

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

vr jun 17, 2005 18:07

Nee dat lampje gaat alleen maar branden als het kosrtgesloten wordt op bv de schijf. Als die doorgeknipt is, dan kan die eigenlijk geen sluiting maken en gaat het lampje dus niet branden. Maar check de dikte van je remblokken. Dat geeft het lampje aan zoals michiel ook al zei.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

vr jun 17, 2005 20:17

Nee dat lampje gaat alleen maar branden als het kosrtgesloten wordt op bv de schijf. Als die doorgeknipt is, dan kan die eigenlijk geen sluiting maken en gaat het lampje dus niet branden. Maar check de dikte van je remblokken. Dat geeft het lampje aan zoals michiel ook al zei.

Rens
Of het afgeknipte draadje ligt nu tegen de massa aan.
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Terug naar “Algemene Technische vragen”