Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

oliedrukmeter sprint88

za mei 28, 2005 20:09

Hallo luitjes
sprintje is bijna klaar vandaag even proefgedraaid :D
hierbij de volgende vraag
de oliedruk meter gaat na het starten direkt naar maximale waarde :cry:
dit is natuurlijk niet normaal
heeft iemand enig idee? :roll:
nog niets kunnen controlleren
de motor kon niet te lang lopen omdat een accelleratie membraam lek is
dus gelijk even nieuw besteld. :oops:
ik hoor het graag

grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: oliedrukmeter sprint88

zo mei 29, 2005 09:08

Hallo luitjes
sprintje is bijna klaar vandaag even proefgedraaid :D
hierbij de volgende vraag
de oliedruk meter gaat na het starten direkt naar maximale waarde :cry:
dit is natuurlijk niet normaal
heeft iemand enig idee? :roll:
nog niets kunnen controlleren
de motor kon niet te lang lopen omdat een accelleratie membraam lek is
dus gelijk even nieuw besteld. :oops:
ik hoor het graag

grt rogeralfa
Is het een originele oliedrukmeter of een VDO-geval met temp.opnemer?
In het laatste geval heb je 2x massa nodig, 1 op de opnemer, en 1 op de meter.
Doe je dat niet slaat ie idd uit naar max...

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: oliedrukmeter sprint88

zo mei 29, 2005 11:07

bedankt voor je antwoord

het is de orginele oliedrukmeter die in het dashbord zit
aansluiting kan in principe niks mis mee zijn om dat er gewoon 2 stekkers in gaan
die je niet verkaard kunt plaatsen :wink:

grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: oliedrukmeter sprint88

zo mei 29, 2005 22:05

Heb je al gecontroleerd of hij bij de sensor op het motorblok goed aangesloten zit? Dit is het ronde busje (ca. 4cm doorsnee) wat naast je verdeler in het blok geschroefd zit.

Des te lager de oliedruk, des te lager de weerstand van de sensor. Maximale waarde op de meter duidt dus op maximale weerstand, dus een losse aansluiting.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: oliedrukmeter sprint88

ma mei 30, 2005 00:24

bedankt voor je antwoord

het is de orginele oliedrukmeter die in het dashbord zit
aansluiting kan in principe niks mis mee zijn om dat er gewoon 2 stekkers in gaan
die je niet verkaard kunt plaatsen :wink:

grt rogeralfa
Dan kan er niet veel mis zijn gegaan :wink:

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: oliedrukmeter sprint88

di mei 31, 2005 21:32

hey sprint opnieuw aan de loop!!
membramen vervangen.
sensor schoongemaakt oliedruk meter loopt nu van 3 naar ongeveer7 bar
is dit ok??
kun je ervan uit gaan dat er in ieder geval olie wordt rondgepompt als er druk wordt aangegeven op de drukmeter??
olie peil in de motor is ok
maar het lampje van de olie brandt wel
bij gas geven gaat ie soms even uit
wat mij opvalt is dat de olie aan de peilstok akelig blank blijft.
volgens mij kleurt olie snel donker bij verwarming en rondpompen.
motor is goed op themp geweest alle thermostaten werken goed.

grt rogeralfa alvast bedankt voor de reakties
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: oliedrukmeter sprint88

wo jun 01, 2005 08:50

Oliedruk van 3 tot 7 bar is prima voor een koude motor. Ik heb in mijn 33 type 1 QV ook een originele oliedrukmeter. Die geeft bij koude motor ongeveer dezelfde waarden. Bij een warme motor zakt de druk naar ca. 1 tot 1,5 bar bij stationair. Op toeren ligt hij zo rond de 4 bar.

Ik neem aan dat de druk oploopt als je gasgeeft? Dan zou ik de werking van de meter wel vertrouwen, alleen niet de waarden die hij aangeeft want het blijft een vrij onnauwkeurig ding.

Het lampje wordt gestuurd door een oliedrukschakelaar welke bij ca. 0,5 bar massa maakt met het motorblok. Ik denk dat je het beste even de oliedruk kunt laten meten bij een garage. Dan weet je waar je aan toe bent.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: oliedrukmeter sprint88

wo jun 01, 2005 17:35

ok bedankt voor de reaktie

bij warme motor blijven de waarden gelijk aan koude motor
motor klinkt verder goed.

grt rogeralfa
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Algemene Technische vragen”