Kunki_156TS

Toeren schommel

do okt 30, 2008 13:51

Dag mensen,

ik heb een alfa 156 1.8ts uit 98. Prima auto! Het enigste wat hij doet is wanneer ik bijvoorbeeld uitrol voor een stoplicht met koppeling ingetrapt dan schommelt hij heel erg in toeren ttussen 1 en 1,5/2. Hij valt dan net niet uit en geeft dan zelf een "dot gas". Dit doet hij tot ik stil sta en dan loopt hij netjes stationair. Ik weet dat het mijn Lucht massa meter niet is want die heb ik onlangs vervangen en dat was meer inhouden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een tip voor mij?

alvast bedankt.

gr laurens

AlfaFever

RE: Toeren schommel

do okt 30, 2008 14:06

Gasklep huis smerig?

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Toeren schommel

do okt 30, 2008 14:35

Dat is maar 1 ding: stationair actuator! Deze gaan wel eens kaduuk. :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
BMP
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: za mei 10, 2008 17:31
Locatie: Franeker

Re: RE: Toeren schommel

do okt 30, 2008 16:41

Gasklep huis smerig?
Als de klep een klein beetje open blijft staan door vervuiling dan heb je deze symtomen ook :lol:
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Kunki_156TS

Re: RE: Toeren schommel

do okt 30, 2008 17:42

Dat is maar 1 ding: stationair actuator! Deze gaan wel eens kaduuk. :wink:
Is zoiets prijzig? En als het een vies gasklephuis zou zijn zou die dan niet ook schommelen wanneer ik stil sta?

bedankt voor jullie reactie trouwens TOP! :D

Kunki_156TS

RE: Toeren schommel

vr okt 31, 2008 13:36

Iemand een idee? En kan ik zoiets makkelijk zelf vervangen?

ollie75
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za jan 27, 2007 19:43
Locatie: Kerkrade

RE: Toeren schommel

za nov 01, 2008 15:25

omdat jezelf al aangeeft dat de luchtmassameter defect was en deze vervangen hebt is het verstandig om de zelfaanpassende parameters te resetten met behulp van de examiner.Daar valt ook de gasklepversteller onder.(stationairloop) Dit moet gedaan worden omdat je motormanagement je mengsel gaat aanpassen waneer deze van bv.de luchtmassameter afwijkende waarden ontvangt tov.de doelstelling zoals bij jou het geval was.Nu krijgt het motormanagement weer goede waarde van de luchtmassameter dus moeten de waarden van de zelfaanpassende parameters weer in het midden van hun regelgebied gezet worden.
75 ts,75 2.0 carburateur,75 turbo,155 ts.

Kunki_156TS

Re: RE: Toeren schommel

zo nov 02, 2008 22:00

omdat jezelf al aangeeft dat de luchtmassameter defect was en deze vervangen hebt is het verstandig om de zelfaanpassende parameters te resetten met behulp van de examiner.Daar valt ook de gasklepversteller onder.(stationairloop) Dit moet gedaan worden omdat je motormanagement je mengsel gaat aanpassen waneer deze van bv.de luchtmassameter afwijkende waarden ontvangt tov.de doelstelling zoals bij jou het geval was.Nu krijgt het motormanagement weer goede waarde van de luchtmassameter dus moeten de waarden van de zelfaanpassende parameters weer in het midden van hun regelgebied gezet worden.
Heyz bedankt voor de tip maar dit is destijdsgebeurd. Ook de stationairloop is toen gereset. Schommelen deed hij toen overigens ook al. Hij doet dit al sinds het begin. Ik dacht zelf ook aan de toeren acurator (ofzoiets :lol: ) maar ik heb geen idee wat zoiets kost.

Terug naar “Algemene Technische vragen”