Rees Cees

ma dec 27, 2004 22:28

zoals al eerder geschreven in eerdere reakties over de tank, je mag hem niet zelf bouwen als je er races mee gaat rijden. dat is jammer ik heb vorrig jaar ook mijn tank moeten vervangen voor een FIA goedgekeurde (kost ongeveer 500 eurie).
het probleem waar ik ook mee zit is dat als de tank bijna leeg is er lucht aangezogen wordt ondanks twee aanzuigbuizen. mijn plan was ook om met een klein tankje er bij te werken waar de benzine met een grotere druk in en overgepompt wordt (via een retour de grote tank weer in) er zijn echter inbouw tankjes die eenvoudig in de veiligheidstank geplaats kunnen worden. biesheuvel autosport kan je hier meer over vertellen het gaat om het merk ATF
Afbeelding[/img]

succes er mee

Andretti Molletti

di dec 28, 2004 01:58

Catchtank kan prima boven de benzine tank geplaatst worden hoor!
Vullen vd catchtank kan met een pomp die amper druk levert maar voldoende flow heeft (liters per minuut). Na de catchtank zet je dan één of twéé pompen parrallel naar voren toe. In de motorruimte geen pomp plaatsen!
Retour van de motor gaat weer naar de benzinetank en de bovenste aansluiting vd catchtank gaat retour naar de benzine tank. In principe heeft je catchtank 3 aansluitingen:
1 vullen (hoog)
2 retour (hoog)
3 aanvoer naar drukpomp. (laag)

Een retour naar de benzinetank zou niet eens hoeven.
Hou er rekening mee dat bij accelereren de benz naar achter gedrukt wordt dus plaats je uitgaande pijpje naar achter.

Terug naar “Algemene Technische vragen”