Natuurlijk tijdens de vakantie houdt de kachelventilator van de Sei er mee op en daarmee kwamen spontaan nog wat andere gebreken in de ventilatie aan het licht. Tijd om eens flink op onderzoek te gaan.
Na veel bloed, zweet en gelukkig weinig tranen het hele dashboard eruit gekregen en is de kachelunit in zicht. Helaas blijkt alles zodanig gemonteerd dat al snel geconcludeerd moest worden dat de unit in z'n geheel uitgenomen mopest worden voor je daar überhaupt ook maar iets mee kan doen. Nog meer bloed en zweet dus en deze keer ook tranen omdat een van de boutjes niet tegen het geweld van losgedraaid worden bleek bestand. In de motorruimte de slangen van de kachel en de airco (die overigens leeg bleek; ik snap nu dus ook waarom die het niet echt wilde doen) losgehaald en vervolgens de unit uitgenomen. De boven- en onderkant zitten met clips aan elkaar vast en het openmaken van de unit is dus kinderspel.
Stom genoeg geen foto gemaakt natuurlijk, maar na een berg dood blad eruit geschept te hebben kon ik de boel eens inspecteren. Het schoepenrad draaide nog wel, maar het ging erg zwaar. Koolborstels van de motor bleken nog geheel in orde en na het weer monteren leek alles weer wat soepeler rond te gaan. De motor heeft gewoon twee draadjes voor +12v en massa en een flinke windvlaag barste los toen ik daar de accu op aansloot. Alleen dus nog steeds geen enkele sjoege via de schakelaar.
En dat bleek dus te komen door het dingetje op deze foto:
Ook weer: dit is de "na"-foto. Oorspronkelijk zijn de twee onderste contacten direct over de printplaat heen via een dun draadje met elkaar verbonden maar die bleek dus ter hoogte van dat witte plekje geheel verdwenen. Het bleek dat dit draadje dienst deed als thermische zekering en dus heb ik deze vervangen door een andere thermische zekering (dat buisje met de groene kop). Nu nog hopen dat het temperatuurgedrag van deze multi-weerstand lijkt op dat van andere auto's en dat ik dus met 110 °C niet te hoog en zeker ook niet te laag zit
Meer foto's volgen tijdens de montage. Je moet maar denken: demonteren is het omgekeerde van het in elkaar zetten