Ruud33 16V

fuseekogel 146 junior 1.4 TS

di jan 04, 2005 11:45

Beste mensen,

de 146 junior 1.4 twin spark van mijn moeder moet binnenkort weer voor apk. Daarvoor moest echter de fuseekogel vervangen worden. Deze zit bij dit type auto toch als 1 geheel aan de draagarm?? Wat kost dit eventueel met montage of is het makkelijk zelf te doen?? En weten jullie wellicht nog een goedkoop en goed adres in de buurt van venlo (limburg) waar ze dit kan laten doen. Ook moeten namelijk de distributieriemen vervangen worden.

Laat maar even weten als jullie tips hebben!!!

Marco B

Re: fuseekogel 146 junior 1.4 TS

di jan 04, 2005 12:06

Beste mensen,

de 146 junior 1.4 twin spark van mijn moeder moet binnenkort weer voor apk. Daarvoor moest echter de fuseekogel vervangen worden. Deze zit bij dit type auto toch als 1 geheel aan de draagarm?? Wat kost dit eventueel met montage of is het makkelijk zelf te doen?? En weten jullie wellicht nog een goedkoop en goed adres in de buurt van venlo (limburg) waar ze dit kan laten doen. Ook moeten namelijk de distributieriemen vervangen worden.

Laat maar even weten als jullie tips hebben!!!
Beste Ruud33,

waar je ook besluit de auto van jouw moeder te laten onderhouden, doe dit zeer zeker niet bij Leo Martens( in Tegelen, Venlose weg)! Deze maakt je heel wat lichter dan nodig. Ik heb daar een keer een grote beurt en apk laten doe aan mijn 146 boxer. Op het apk-rapport stond 1 item op het lijste van "te verwachte gebreken", x aantal mm speling (exacte aantal weet ik niet meer) in fuseekogel.

Ik vorig jaar naar garage Thijssen, ook gevestigt in Tegelen, om een apk te laten uitvoeren. Ik besloot maar es om daar langs te gaan, aangezien ik heel veel positieve verhalen had gehoord. Als gewoonlijk moet je het vorige keuringsrapport inleveren. Door stomme verbazing werd ik al snel teruggebeld dat de keuring was verschiet. Ik ga mijn auto halen en vroeg naar de zogenaamde speling in de fuseekogel, bleek dus grote onzin. De speling die op het blaadje stond had ie nu zelfs nog niet, en ik was op dat moment al weer een jaar verder!

Dus misschien is het verstandig om daar ff naartoe te bellen, voordat je daar langs gaat, het is een universele garage, dus ze zullen niet alles zo op voorraad hebben. Oplichten zullen ze ja daar zeker niet, aangezien de monteur de baas is, en zich dus geen slechte naam kan veroorloven.

Gegeven garage thijssen:

Thijssen
Kaldenkerkerweg 132
5932 CZ Tegelen
Fax: 077-3736132


Succes!

Marco B

Ruud33 16V

di jan 04, 2005 12:29

ok dankjewel voor de tip. ik moet zeggen dat ik over leo martens altijd wel tevreden was en dat ze goede monteurs in dienst hadden enzo. Maja dit is natuurlijk niet echt de bedoeling wat jij hebt meegemaakt. Maar ik was sowieso niet van plan om naar de dealer ermee te gaan vanwege de prijs inderdaad.

Terug naar “Algemene Technische vragen”