The solution:
Megasquirt....
Heb daar nooit echt wijs uit kunnen worden... is toch vooral voor E.F.I.?The solution:
Megasquirt....
De catalogus is van Alfa Ricambi (uit 1991/92) maar de spullen zijn oa van Shankle.Je bedoeldt die van Shankle?Jack, ik heb nog een AlfaRicambi catalogus liggen met de verschillende curves van de stroomverdelers ik zal proberen ze vanavond te scannen en te posten.
Ik zal dan ook het overzicht van de nokkenassen bij doen. Dit is wel een Amerikaanse catalogus maar tot de komst van de Spica is alles het zelfde (denk ik).
Don
(Die van Alfa Ricambi ken ik niet nl...interesse )
Deze ontstekingen hebben een vervroeging die afhankelijk is van hoeveel vermogen de motor moet leveren. De extra lijnen zijn bij bepaalde hoeveelheden belasting. Deze belasting wordt weer bepaald door te kijken hoeveel vacuum er in het inlaatspruitstuk zit.Hoi, kun je mij uitleggen, waarom die grafiekjes allemaal een dubbele lijn/curve hebben?
Nee. Met en zonder vacuum vervroeging.Gewoon per diagram bekijken dus. De lijnen zijn de begrenzing van de boven- en onderwaarden waartussen de verdeler (mechanische vervroeging) dient te functioneren.Dit zijn dan dus allemaal verdelers met vacuumvervroeging?
Die van mij heeft dat niet.
Dus heb ik dan sowiezo niet een van deze verdelers, begrijp ik dat goed?
ZIjn er ook grafieken van de verdelers zonder vacuumvervroeging dan?
Volgens de grafiek die ik heb, vervroegt deze heel snel tussen 500 en 800rpm 10º , blijft dan tot 1100rpm op 10º om vervolgens in een rechte lijn tot 32º bij 4300 rpm te vervroegen.Heb je ook de grafiek van de Bosch 0.231.110.045 Spider 2000, Bertone 2000? Die heb ik nu gekozen, maar ik denk dat die stationair teveel vervroegd.