Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: 123ignition - Grafieken lezen

wo okt 15, 2008 21:31

Dit filmpje weleens gezien?

gr Jan

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 15:38

Uh... Dat filmpje zegt me eerlijk gezegd weinig... wat en hoe zou het precies moeten bewijzen?

Don, je hebt een PB aangaande de Excel sheets.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 16:41

Uh... Dat filmpje zegt me eerlijk gezegd weinig... wat en hoe zou het precies moeten bewijzen?
goed kijken naar wat de cijfertjes doen op de schijf. het filmpje zegt wat over de instabiele vonk van de puntjes, tov al veel meer stabieliteit bij de pertronix, en nog meer bij de 123. (nu is dit soort filmpjes altijd te manipuleren, maar goed..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 17:38

Het is een demostratie filmje van 123.

Zou wel heel erg stom van ze wezen als 123 niet het meest stabile zou zijn, ik wil niet zeggen dat het dat niet is, ik heb geen ervaring met 123.


Han




:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 17:55

Ik zat ook naar die cijfertjes te kijken maar vooral naar wanneer ze stabiliseren... (bij welk toerental op het tellertje) maar erg veel verschil zie ik eerlijk gezegd niet...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 21:01

Erg veel is al genoeg.

:wink:



Han



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: 123ignition - Grafieken lezen

do okt 16, 2008 22:57

Ik had het filmpje al eens eerder gezien maar volgens mij is dit gemakkelijk te manipuleren. Neem een oude mechanische ontsteking die een beetje versleten is en een nieuwe 123, dan heb je al de eerste winst te pakken.
Bij een stroomverdeler met mechanische vervroeging zit er altijd enige speling tussen de stroomverdeleras en de onderbreker, pos 12 en 6 uit de schets. Als er geen speling is dan kunnen deze onderdelen niet ten opzichte van elkaar bewegen. En wanneer je contactpuntjes gebruikt dan zit er ook nog speling in de puntjes. Vandaar dat die pertronix stabiler is dan een systeem met puntjes. En omdat een 123 ignition volledig elektronisch is neem ik aan dat de verdeleras uit een stuk gemaakt is (ik heb zelf geen ervaring met de 123 ignition), dus geen speling.
Afbeelding


Jack, de grafieken en tabellen zijn onderweg.

Don

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 123ignition - Grafieken lezen

vr okt 17, 2008 10:26

Nou, daar gaan we... poging # 1.... hopende dat het te "lezen" is...

Afbeelding
curve '0' : 0231 129 036 Giulia Nuova 1300-1600
curve '1' : 0231 110 045 Spider 2000 & Bertone 2000
curve '2' : 0 231 112 060 Giulia TI
curve '3' : 0231 112 065 Giulia TI
curve '4' : 0231 110 041 Duetto 1600
curve '5' : 0231 110 044 Giulia Super, Giulia Sprint
curve '6' : 0231 110 044 Giulia GT, GTA & GTC
curve '7' : JF 4 Giulia Super 1300-1600, Spider&Bertone 1750
curve '8' : 0 231 129 032

Afbeelding
curve '9' : 0 231 129 034

* CURVE 'A' 0.231.178.006 *
* 1000,0; 2200,12; 5400,30; *

* CURVE 'B' 0.231.178.006 *
* 1000,0; 2200,12; 5400,30; *

* CURVE 'C' 0.231.178.006 *
* 1000,0; 2200,12; 5400,30; *

* CURVE 'D' 0.231.178.006 'tuning' *
* 1000,0; 4000,21; *

* CURVE 'E' shankle #4255 *
* 700,0; 1300,20; 4000,32; *

* CURVE 'F' Marelli S103B, S103BA & S166A *
* 900,0; 1600,13; 4900,36; *

Kan men hiermee uit de voeten?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Algemene Technische vragen”