ap van hees

probleem met sluiten van cabriodak GTV 916 spider

zo jul 27, 2008 20:39

Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn met het sluiten van het electrisch bediende cabriodak.
Alles gaat goed todat het dak het laatste stuk moet zakken en vast word gemaakt op de kunststof kap.
Als ik de lopende motor en het contact uitzet zakt het deel uit zichzelf naar beneden en moet ik handmatig vast zetten op de achterkap.
Is het een hydraulisch probleem? Te weinig olie in het systeem?
Of is het een electrisch probleem?

Groet Ap,

ollie75
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za jan 27, 2007 19:43
Locatie: Kerkrade

RE: probleem met sluiten van cabriodak GTV 916 spider

ma jul 28, 2008 21:44

Kan een electrisch probleem zijn.Deze electrische daken werken met een bepaalde procedure.Als een opdracht niet goed word afgerond word de procedure gestopt.Daarom zitten er op de hydrolische cilinders sensors die moeten doorgeven waneer deze een bepaalde stand heefd bereikt.Wellicht is er hier een stuk van.
75 ts,75 2.0 carburateur,75 turbo,155 ts.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: probleem met sluiten van cabriodak GTV 916 spider

ma jul 28, 2008 21:50

Zou het eens proberen op het 916 Register. Meen me te herinneren dat dat al eens voorbij gekomen is. :roll:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
edwinvc
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 13, 2023 07:45
Locatie: Rhoon/Rotterdam

Re: probleem met sluiten van cabriodak GTV 916 spider

wo jun 14, 2023 22:55

Dit is al een wat ouder topic, maar het probleem is natuurlijk van alle tijden :wink: .

Ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb met mijn 916 Spider (2001). Sinds kort werkt de sluiting procedure tot de cover weer is gesloten en het achtste deel van het dak weer naar beneden begint te bewegen. Dan stop hij en gaat de rode lamp knipperen. Vervolgens kan ik handmatig de procedure afmaken. Auromatisch openen lukt dan ook niet meer. Maar als hij weer open is geweest (handmatig) kan ik wel weer opnieuw automatisch sluiten tot deze weer bij dezelfde punt stopt.

Ik lees dat dit vaker voor komt. Mogelijke oplossingen zijn hydraulische vloeistof en/of sensoren. Maar heeft iemand een overzicht van welke sensoren waar zitten.

Misschien ben ik nog meer geholpen met een werkplaats die weet waar ze het moeten zoeken. Wie weet een goed adres in Rotterdam of Zuid-Holland breed. Zie wel Hamé Cabrio's en Cabrio Care - maar nemen die ook de moeite om dit soort gebreken op te lossen? Het dak zelf is nog redelijk.

Ik zag ook al wel een tip om bij alfa916register.nl te kijken, maar daar kan ik me op basis van een technische fout niet aanmelden. Ook geen contactgegevens kunnen vinden dus weet niet of en wanneer dat opgelost gaat worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Altijd opgegroeid met Alfa Romeo en Busso motoren. Eindelijk ook daar zelf een stap in kunnen maken met een 916 Spider 3.0 V6 24V. Elke zomer genieten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”