Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 00:33

Omdat de 75 niet lekker wil starten met een koude motor (pa na een paar pogingen) dacht ik aan vervangen van kabels, verdelerkap en rotor.

Schrok me alleen een ongeluk van de prijs van de 2 setjes bougie / bobinekabels, die komen op zo'n 600 Euro.:shock: Wie kent daar alternatieven voor??
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Andretti Molletti

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 01:42

Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 08:57

Arese in Badhoevedorp is erg goedkoop met kabels. Niet normaal he die prijzen van originele kabels? Ik zoek nog steeds een set voor de V6.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 11:23

Ik heb het zelfde met 1.8 IE slaat ook pas aan na 3 keer zat ook te denken aan bougiekabels of luchtmassameter ???

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 11:26

Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Zijn die dan net zo goed als originele :?:
Zit er geen verschil in weerstand ofzo :?:

Ik geloof dat een setje originele kabels iets van 180 euro kost... :schrik:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 11:31

Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Zijn die dan net zo goed als originele :?:
Zit er geen verschil in weerstand ofzo :?:

Ik geloof dat een setje originele kabels iets van 180 euro kost... :schrik:
Ik zelf ook nieuwe niet orginele erin gezet.
Heb toen ook de weerstand van de kabels gemeten omdat ook ik van mening was dat er verschil in zou zitten.

Maar dat is niet zo :!:

De prijs is het enigste waar verschil in zit :(

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 11:33

Mooi :!: :!:

Dat scheelt dan weer een slok op een borrel. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 13:43

Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Mooi!, universeel is toch ook te combineren met GL, of gaat het erom dat NGK beter is?
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 13:44

Brezan, en dan universeelkabels nemen en gewone NGK's
Mooi!, universeel is toch ook te combineren met GL, of gaat het erom dat NGK beter is?
Denk dat laatste :wink:


Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 17:00

De benzinepomp heeft 2 relais 1 daarvan is een tijd relai als deze niet werkt bouwt benzinepomp geen druk op klopt dit?

jan bert

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 18:25

en zijn die kabels dan op rol verkrijgbaar?? en de bougiedoppen dan??
ik ben beniewd, wil het bij mijn auto ook es veranderen (misschien met een mooi kleurtje kabels)

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 18:50

Gewoon uitzoeken op lengte. Nadeel is dat die rubberen doppen voor de verdelers er niet bij zitten dan. Voor de rest zijn ze goed. En het scheelt een hoop geld.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

zo mei 15, 2005 19:12

Ik krijg de doppen niet van de oude V6 kabels af. Anders zou je alleen de kabel kunnen vervangen. Er zitten nu van die Rheinhagen kabels op.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Jobo75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:05

RE: Bougiekabels 75 TS / Slecht starten met koude motor

ma mei 16, 2005 22:33

een goed alternatief zijn ook de Silicone Power weerstandskabels van Bosch , ze hebben speciaal voor de TS een setje (B878) voor een redelijke prijs.

Nadeel is wel dat als je het weer netjes in originele staat wil brengen de siliconen bougiedoppen met enig geweld ](*,) door de rubberen afdekkappen op de verdelers moeten (siliconenspray helpt én het rubber moet niet te oud zijn).

De nieuwe kabels door de grote rubberen afdekhoezen over de bobines is eenvoudiger; haal van de betreffende kabel het afdekrubber aan de bobinezijde eraf en voer deze kabel zowel door de eerdere verdelerrubber en vervolgens door het bobine rubber

http://aa.bosch.de/aa/de/kfz-teile/prod ... gen_de.pdf

en o ja, bij de GL bougies moeten de DIN schroefjes er (weer) op, let erop dat ze er allemaal bij zitten als je ze nieuw koopt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”