Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 19:51

Ik snap niet wat je bedoelt, maar hij zit binnenin de veer. Vanaf de veerschotel en bovenin zit die weer ergens tussen geklemd.

Rens
Dat klopt kan ook niet anders :roll:
Je bedoelt tog de stofhoes over de demper?

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 19:53

ja die bedoel ik ja.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:02

Ik had het over die stofhoes rond de demper. Tussen bovenste en onderste veerschotel. Die wil nog wel eens scheuren zodat er rotzooi bij de schokdemper kan komen.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:03

Zou je die niet hebben is dat niet meteen een megaramp.
Maar bedenk wel dat de stalen verchroomde as meer kwetsbaar is voor zand etc....en dus uiteindelijk lekkage's.... :wink:
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op zo mei 15, 2005 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:04

Kwatsbaar :?: :blue_lol:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:05

ja dacht ik eerst ook wel, maar in praktijk valt dat erg mee, heb er geen problemen mee en de stang glimt nog mooi.

Nou, zal zo'n hoes ook wel geen rib uit je lijf zijn, maar het ging er mij even om dat, dat wel een oorzaak kan zijn dat je schotels weer eerder gaan roesten.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:08

ja dacht ik eerst ook wel, maar in praktijk valt dat erg mee, heb er geen problemen mee en de stang glimt nog mooi.

Nou, zal zo'n hoes ook wel geen rib uit je lijf zijn, maar het ging er mij even om dat, dat wel een oorzaak kan zijn dat je schotels weer eerder gaan roesten.

Rens
Dat lijkt me onwaarschijnlijk met deuglijk chroomwerk.
Gewoon vervangen dus zou ik zeggen :wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:09

Kwatsbaar :?: :blue_lol:
Waar :?:

:wink:

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:12

Als je me niet geloofd kom dan maar langs, kun je het komen bezichtigen.

Maargoed kan lange discussie worden, zullen we er maar niet van maken. Je kunt het best vervangen, als je er gelukkig van wordt, maar.......

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:12

Als je het moet LATEN doen dan is het handiger om alles meteen te vervangen. Scheelt in de kosten. De stang gaat niet roesten, maar er komt wel rotzooi tussen het afdichtrubber en de stang. Dat kan snellere slijtage opleveren. Lees lekkage.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:13

Als je het moet LATEN doen dan is het handiger om alles meteen te vervangen. Scheelt in de kosten. De stang gaat niet roesten, maar er komt wel rotzooi tussen het afdichtrubber en de stang. Dat kan snellere slijtage opleveren. Lees lekkage.
Precies :wink:
Zal voor bepaalde zeker geen kwaad kunnen, dat geloof ik best hoor.
Maar die dingen zitten er niet voor nix :!:

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 20:16

nee zullen er niet voor niks zitten. Alleen wij rijden er acht al zeker 200.000 met die dingen los. En die demper is nog steeds oke. Niet nieuw natuurlijk, maar nog wel goed

Maar goed ik hou er over op.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Pimmie

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 23:11

Nou het is me allemaal duidelijk.
Die hoezen zijn trouwens nog alle vier helemaal in orde.

Wat ik eigenlijk niet snap is waarom er geen gaatje in de veerschotel zit.
Het is tenslotte een schotel en het is ook precies de kant waar altijd de plassen liggen.
Dus het water slaat door de ronding van je wielkast precies in het schoteltje.

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Veerschotel

zo mei 15, 2005 23:44

Ik dacht dat er bij nieuwere wel een gaatje inzat, maar ik dacht maar aan 1 kant. Ik meende dat de garagehouder eens heeft gezegt, dat er van die nummers die op de schotels staan niet zo goed klopt. Hebben ze bij alfa een keer fout gedaan, toen zei die geloof ik dat er 1 een gaatje heeft en 1 niet. Zo kon je die gemakkelijk uit elkaar halen.

Maar het is natuurlijk wel zo dat je er gemakkelijk opdezelfde plek ook een gaatje in kan boren.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Veerschotel

do jun 30, 2005 22:25

Als ik jou was zou ik de gehele veerpoot vervangen, wanneer je problemen hebt gehad met je veerschotels(je hebt trouwens donders geluk gehad dat je niet op je spatborden bent komen te rijden!!!) hebben de lagers hier ook onder te lijden er ontstaat speling in de lagers daar krijg je vroeg of laat ook nog problemen mee. En het moet er toch allemaal vanaf dus kun je het beste alles vervangen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Algemene Technische vragen”