Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 13, 2005 08:30

Gewoon een kwestie van regulier onderhoud dus. En niet-alfarijders maar klagen dat Alfa's zo onbetrouwbaar en storingsgevoelig zijn...

Ik hoop dat je er veel plezier van hebt Chiel, het is natuurlijk heel belangrijk dat de kleine Ter Laak zijn eerste automobiele meters aflegt in een waardig Italiaans product!
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Chiel

RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 13, 2005 11:59

Thanks, dat gaat lukken met die vele km's.......ik zal me nog wel eens melden bij je......Le Mans komt er trouwens ook weer aan natuurlijk :)

Die Kleine is al op de weg te signaleren geweest.....achterstevoren op de achterbank van de 156. Waardig genoeg!

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 13, 2005 13:12

Die Kleine is al op de weg te signaleren geweest.....achterstevoren op de achterbank van de 156. Waardig genoeg!
Zo hoort 't! De eerste kilomters moeten natuurlijk wel voelen als een echte achterwielaandrijver! :lol:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.


Chiel

RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 20, 2005 08:03

Hey! Deze is ook leuk; gisteren de laatste bougies vervangen en gaskabel losgehaald, mooi schoongemaakt, weer teruggezet. Starten.....3000rpm stationair!

:roll: #-o

Het ondertussen van marktplaats gehaalde werkplaatshandboek bood uitkomst; het eindstukje van de gaskabel (soort tonnetje) op de gasklep moet 1 a 2 mm speling hebben bij gas los. Dat had 'ie duidelijk niet. Dus braaf gedaan (kun je stellen met een circlip)....starten, even naar 1000 toeren....pruttel, stop. #-o

Oke, mijn theorie; blijkbaar heeft de een of andere wonderdokter geconcludeerd dat een een probleem was met de 'mooie loop' (CO, toerental, iets van dat soort). Maar in plaats van te gaan rommelen met het stationair toerental of de CO hebben ze de gasklep gebruikt om het stationair goed te krijgen. Iemand ervaring mee? Is dat een vaker toegepast grapje als de CO bij APK niet goed is of is dit gewoon een kwestie van beunerij eerste rang?

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 20, 2005 08:43

Die dikke slang aan de voorkant van het inlaatspruitstuk komt van de luchtomloopschuif. Als je de borgmoer losdraait kun je door de aansluiting aan het spruitstuk te verdraaien het stationair toerental op de juiste wijze afstellen.

CO afstellen gaat ook middels een stelschroef op de luchthoeveelheidsmeter (en computer in één). Maar aangezien jij een U9 uitvoering hebt ('92 toch) zal deze schroef afgeplugd zijn en ik weet ook niet zeker of hij wel effect heeft als de motor in closed-loop draait.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Chiel

RE: Sputterende 1.5 ie K-Jetronic (1991)

do jan 20, 2005 08:58

Heb een '91'er maar wel een U9 volgens kenteken. Nog niet echt naar gekeken trouwens. Oke, de CO heb ik dus geen last van. Dan gaan we lekker rommelen met de stationairregeling.

I'll be back :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”