Eke

Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 11:59

Beste Alfisten,

Heeft iemand ervaring met het blijven hangen van de choke van de dellorto carbs.
Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een 2000 GTV uit '72, die na een paar jaar stilstaan weer rijdt. Sinds ik choke heb gebruikt stikt ie en komt ie niet lekker op toeren. Bovenop de dellorto's zitten een soort ronde draaischijven (dus niet een vierkant dekseltje) die via een kabel met elkaar verbonden zijn. Stand van beide schijven is dat ze maximaal met de klok meegedraaid zijn. Graag jullie reactie en mocht iemand een schema hebben van deze carburateur dan houd ik me aanbevolen.

gr. Eke

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 12:14

Kijk hier maar even.
zonder choke start een bert ook prima hoor, met koude motor even een paar keer pompen met je gas en hij slaat (meestal direct) aan..... met warme motor niet pompen, succes en Alfast veel rijplezier :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Eke

RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 12:35

Beste Cor, dank je voor je snelle antwoord en de verwijzing naar de website. Was al op deze site geweest, maar daar is het model met de ronde draaischijfjes (met chokekabel eraan vast) niet te vinden.
Om dit euvel te verhelpen zou ik willen weten wat te doen.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 12:41

1.Het kan zijn dat je een knik in de chokekabel hebt.
2. Het uiteinde van de buitenkabel als bevestiging bij de carb. is te vast aangedraaid.
3. De binnenkabel te stroef gaat.

Haal de kabel daar los en kijk of één van beide carb. blijft hangen.
Wanneer dit niet zo is moet het de kabel zijn.

Nieuwe chokekabel is vaak een oplossing.
Wel van te voren ff goed laten doorlopen met olie :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 12:56

Beste Cor, dank je voor je snelle antwoord en de verwijzing naar de website. Was al op deze site geweest, maar daar is het model met de ronde draaischijfjes (met chokekabel eraan vast) niet te vinden.
Om dit euvel te verhelpen zou ik willen weten wat te doen.
Je hebt SOLEX carburateurs en geen Dellorto's.. :wink:

Kwestie van de bovendeksels als geheel te demonteren en het Choke gedeelte weer gangbaar maken door dit schoon/gangbaar te maken met wat WD40..

Je kunt die "choke-schijfjes) ook eerst even met de hand weer terugzetten, dan kun je iig weer rijden. En: Je weet zeker dat je choke-kabel zelf niet blijft hangen????
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 13:02

Tuurlijk is het Solex, Dellorto heeft idd geen schijven :wink:

Eke

RE: Dellorto choke blijft hangen

wo mei 11, 2005 13:37

Ga vanavond aan de slag met het schoonmaken. Ga dan meteen eens de vettige laag van de tekst halen om te kijken of het Solex is. Zal nog laten weten of het opgelost is. Hopelijk is dat het, want voordat de choke voor eerst gebruikt werd, liep ie prima..

Terug naar “Algemene Technische vragen”