Cher

vervangen lampjes in middenconsole en van ruitbedieningsknop

di mei 10, 2005 20:23

Hallo allemaal, ik heb een paar defecte lampjes op de middenconsole achter de meest rechtse (luchtstroom) regelknop op middenconsole en in het paneeltje in linkerportier waarin de knoppen voor electr ruitbediening. Hoe haal ik de handel los? Ik heb een 156.
Bedankt! Ook functioneert de LOCK knop hierop niet. waar kan dit aan liggen, gaan die schakelaars makkelijk stuk?

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

RE: vervangen lampjes in middenconsole en van ruitbedienings

wo mei 11, 2005 01:14

Nou dat is een heel verhaal hoor..

Probeer het kort te houden, buiten het lidmaatschap van SCARB..lid worden van de alfaromeo156club.. daar vind je alles op het gebied van type156 en bijna op alle vragen een antwoord. (www.alfaromeo156club) 10 euro per jaar.

Maar middenconsole: autoradio verwijderen, asbak (div schroefjes)verwijderen en stekkertjes van de verlichting en aansteker.Trek voorzichtig de 3 ringen van de ventilatieregeling los, hoes van de schakelpook losmaken..en verwijder de 4 kruiskopschroeven rond de versn.pook.
Verwijder 2x inbusschroef en kruiskopschroeven uit de opening van de radio, 2x kruiskopschroeven uit de holte waar de asbak in steekt. Middenpaneel nu naar voren halen(zit bovenaan geklikt-voorzichtig aan!!) Stekkers alarmlichten losmaken, verwijder het midden paneel. aan de achterzijde vind je een stukje elektronica daar zitten de lampjes in, gelijk alle lampjes vervangen want anders is binnen 1 uur een ander lampje kapot. (156 kwaaltje).

Voorzichtig aan!!!!!!!!!!!!!!
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Cher

RE: vervangen lampjes in middenconsole en van ruitbedienings

wo mei 11, 2005 08:49

Hans, weer bedankt voor je antwoord.
dat lidmaatschap van de 156club is een goed idee!

Terug naar “Algemene Technische vragen”