Pagina 1 van 2
ontsteking ts
Geplaatst: ma apr 07, 2008 14:24
door wirno
Geachte Alfistie.
Mijn motor wordt omgebouwd naar een kms mm systeem. Nu kunnen de verdeelkappen/rotors verdwijnen.
Kan ik de onderste verdeelkap ongestraft er afpakken, en dit vervangen door een afdichtplaat. Of komt hier meer bij kijken ivm met de oliepomp.
Mvgr Arno
RE: ontsteking ts
Geplaatst: di apr 08, 2008 20:15
door Theo Romeo
Verdeler eraf pakken en dicht maken met een afdichtplaatje, is geen probleem.
RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 12:36
door Andretti Molletti
Mechanisch klopt het sofar, maar welke TS ben je aan het ombouwen??
De 155TS heeft een eigenaardigheid als je naar programmeerbare injectie gaat...
Re: RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 13:15
door bralfa
Mechanisch klopt het sofar, maar welke TS ben je aan het ombouwen??
De 155TS heeft een eigenaardigheid als je naar programmeerbare injectie gaat...
Dré een 155 heeft dan weer geen rotors (mechanische verdelers) ... Dus hoeven er ook geen gaten afgeplugd te worden

RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 13:37
door Andretti Molletti
Bas.....als je naar een KMS or whatever gaat wat ga je dan gebruiken??
Juist twee dubbele DIS bobines... en als je dan eindtrappen ve 155 gaat gebruiken kom je iets heeeel vreemds tegen...
Ik neem aan dat het KMS geen twee dubbele bobines aan kan sturen zonder einddtrappen te gebruiken in de vorm ve module oid.
Re: RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 13:47
door frankalfa
Bas.....als je naar een KMS or whatever gaat wat ga je dan gebruiken??
Juist twee dubbele DIS bobines... en als je dan eindtrappen ve 155 gaat gebruiken kom je iets heeeel vreemds tegen...
Ik neem aan dat het KMS geen twee dubbele bobines aan kan sturen zonder einddtrappen te gebruiken in de vorm ve module oid.
Is dat de vraag dan?
Grtz,fRank
Re: RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 14:37
door Giulia2000TS
Bas.....als je naar een KMS or whatever gaat wat ga je dan gebruiken??
Juist twee dubbele DIS bobines... en als je dan eindtrappen ve 155 gaat gebruiken kom je iets heeeel vreemds tegen...
Ik neem aan dat het KMS geen twee dubbele bobines aan kan sturen zonder einddtrappen te gebruiken in de vorm ve module oid.
Is dat de vraag dan?
Grtz,fRank
Is dat vereist voor het delen van kennis.... dan?

RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 15:41
door Andretti Molletti
Beste mensen, probeer ik een keertje vooruit te zien en ik weet dat als je er een kms of ander programmeerbaar injectiesysteem opzet én je rotors+verdeelkappen laat vervallen dat je OF een wasted spark moet gaan toepassen OF je een nokkenassensor moet gaan maken...
Daarnaast weet ik uit ervaring dat mensen tegen de eindtrappen van 155's aan gaan lopen omdat dat handig is en makkelijk toegepast kan worden om je progr. injectie te ontzien (bobinestroom en dwell gaan niet meer door je dure computer)... maar tja dan ontbreekt ineens de plus op je module...
Tja en dan gaan we die vragen weer krijgen...dus ik dacht laten we vooruit kijken en alvast even informeren zodat we kunnen waarschuwen cq helpen met as problemen...
maar goed sorry hiervoor en voor de topic vervuiling.
Wirno mag peebeeën indien er nog vragen zijn En Dirk krijgt dan een cc-tje....
Oja en bas spreek ik wel op het circuit... discusieren we daar wel

RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 17:49
door wirno
Bedankt mannen voor jullie reacties.
Uit jullie reacties kan ik opmaken dat ik dit ongestraft kan doen met de onderste verdeelkaphuis. Het gaat trouwens over een 75 ts.
Ik heb met de man die mijn kms in gaat bouwen, afgesproken dat ik de afstoppluggen zou draaien te vervanging van de rotors.
Hoe en op welke manier hij de ontsteking aangaat passen, weet ik niet. Hij heeft het welgezegd, maar ja als het bij mij gaat over spanning/stroom en weerstand haak ik al heel snel af.
Ieder zijn vak. Hij heeft echter wel de woorden dis bobine of ontsteking gebruikt.
Ben echter wel benieuwd wat het kms systeem gaat brengen op een twin spark. Motor is nu origineel alleen de kop is geflowd.
Dit moet er later op komen.
Nog bedankt voor jullie reacties
Mvgr Arno Hoens
RE: ontsteking ts
Geplaatst: wo apr 09, 2008 19:08
door Andretti Molletti

LPG injectie???
PS hou er rekening mee dat en wasted spark dan niet met zekerheid gaat werken.
Wie bouwt dat KMS in??
RE: ontsteking ts
Geplaatst: do apr 10, 2008 09:51
door wirno
LPG injectie???
Yep
PS hou er rekening mee dat en wasted spark dan niet met zekerheid gaat werken.
Wie bouwt dat KMS in??
Het kms systeem wordt in gebouwd door Carlo Spreeuwenberg uit Griendtsveen.
Met de wasted spark hou ik me niet mee bezig, dat moet hij maar uit vogelen.
mvgr Arno
RE: ontsteking ts
Geplaatst: do apr 10, 2008 10:03
door Maurizio

nice, als je cnc spul ter beschikking hebt, kun je leuke dingen doen

RE: ontsteking ts
Geplaatst: zo dec 28, 2008 22:29
door giulia-tom
(even een "oude koe" door het wak naar boven trekken)
Arno - hoe is dit eigenlijk afgelopen? Tevreden?
RE: ontsteking ts
Geplaatst: ma dec 29, 2008 12:53
door Andretti Molletti
Backfire door de wasted spark of de module niet aangesloten gekregen gok ik zo

RE: ontsteking ts
Geplaatst: ma dec 29, 2008 14:21
door GiuliaCorse
Zou wel cool zijn zo'n TS blokje 155 kop met LPG injectie in een 105 en dan G# op kenteken
Niet dat dat nog wat uitmaakt op een belastingvrij karretje