Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Remmen GTV

zo feb 10, 2008 22:48

Mijn GTV staat nu al ongeveer een jaar stil. Gevolg remmen zaten vast. Ik was echter al langer van plan om de remslangen te vervangen aangezien de achterremmen soms toch wat aanliepen. (vermoedelijk slangen die verstopt zaten)

Dit weekend eindelijk werk van gemaakt. Remmen losgemaakt, slangen vervangen, ontlucht ... maar de remmen zitten terug vast.

Wat heb ik nu al concreet gedaan:

- blokken eruit gehaald
- klauwen proper gemaakt
- zuigers teruggeduwd
- slangen vervangen
- geleidingspennen en veren vervangen
- volledig ontlucht
- achterremmen heb ik nog niet afgesteld met afstelmoer, zou dus eigenlijk nog te veel speling op moeten zitten.

Wat kan hier nu nog de oorzaak van zijn?

Heb zelf al zitten denken aan hoofdremcilinder. Zou die stuk gegaan zijn van stilstaan? Tijdens het vervangen van de slangen is het remvloeistofreservoir helemaal leeggelopen, maar er is niet geremd zonder remvloeistof. Cilinders in hoofdremcilinder zijn dus niet van plaats veranderd. Als er geen remvloeistof zou inzitten, zouden de cilinders immers verschuiven en alzo de remleidingen afsluiten. (veiligheidssysteem om lek in remcircuit af te sluiten)
Aangezien ik alle vier de wielen heb kunnen ontluchten, wil dit ook zeggen dat de toevoer naar de remleidingen niet is afgesloten. Tijdens het pompen (bij ontluchten), kwam er mooi remvloeistof uit de klauwen. Ik betwijfel dus of de hoofdremcilinder stuk zou zijn.

Heeft er nog iemand anders een idee waar ik het probleem dien te zoeken?

Zelf denk ik nog aan:
- remzuigers zitten vast (maar van alle 4 de wielen?)
- compensatiegaatje in hoofdremcilinder zit verstopt (maar dan van de 2 circuits?)

Alle tips zijn welkom.

Bijkomend probleempje: de GTV MOET deze week uit mijn garage. Desnoods sleep/rij ik hem eruit met vastzittende remmen en zie ik nadien weer verder.

Alvast bedankt voor de hulp.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1596
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Remmen GTV

zo feb 10, 2008 23:17

als de remmen linksvoor en rechtsachter vastzitten,bolt je wagen ook niet,als ik je verhaal zo lees heb je de remmerij al flink onder handen genomen,
maar ik had persoonlijk nog 1 ding meer gedaan,en dat is de pistons uit de klauwen gehaald,en wat opgeblonken met staalwol,cilinderwand wat honen met een speciale 3 kant slijpsteen(of slispapier)
en dan verse keerring rubbers en afdichtingsrubbers erin,kost weinig en is zo goed als nieuwe klauwen.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Remmen GTV

zo feb 10, 2008 23:24

Je zou om te beginnen:
-kruipolie onder stofhoesjes spuiten en dan de zuigers een keer of tie op en neer bewegen. (terugduwen en vervolgens er weer uittrappen, enz.)
Dat moet reultaat opleveren me dunkt.
algehele revisie gaat er uiteindelijk toch wel van komen ben ik bang....maar nu kun je ze toch alvast gangbaar en rijdbaar krijgn, denk ik.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

RE: Remmen GTV

zo feb 10, 2008 23:29

Als ik meer tijd had gehad, had ik de zuigers er ook uitgehaald en de rubbers vervangen. Had de rubbers echter niet in bezit, en heb de zuigers dan ook maar laten zitten. Zuigers eruithalen en geen nieuwe rubbers plaatsen, das helemaal om problemen vragen.

Heb nu al ongeveer 2 volledige dagen aan de remmen zitten kl*ten. Ik heb nu aan de lijve ondervonden dat werken aan de remmen van een transaxle zonder brug inderdaad effectief niet zo eenvoudig is...


Zal van de week eens proberen met die kruipolie. Revisie zit er idd aan te komen. Heb reeds extra setje klauwen liggen die ik ga reviseren om ze dan nadien onder de GTV te zetten.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Remmen GTV

ma feb 11, 2008 00:28

Reviseer dat extra setje klauwen en monter die dan gewoon. ga je toch niet liggen kl**tzakken onder de auto om die er nu opzitten los te krijgen... :?

Als de auto de garage alleen maar uithoeft trek je hem er gewoon uit, die paar meter lijden de remmen echt niet van. Anders kun je nog altijd even de blokken eruit halen zodat je hem makkelijk kunt verplaatsen.( of je haalt meteen de klauwen eraf, moeten er uiteindelijk toch af...)


Succes ermee.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Remmen GTV

ma feb 11, 2008 07:47

Evo zegt het goed!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Remmen GTV

ma feb 11, 2008 18:06

Dank U...
8)
Remco is de naam. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Remmen GTV

di feb 12, 2008 20:53

Als de auto de garage alleen maar uithoeft trek je hem er gewoon uit, die paar meter lijden de remmen echt niet van. Anders kun je nog altijd even de blokken eruit halen zodat je hem makkelijk kunt verplaatsen.( of je haalt meteen de klauwen eraf, moeten er uiteindelijk toch af...)


Succes ermee.
Was ik al van plan. Ga wel de zuigers nog even inspuiten met kruipolie, wie weet komen ze toch nog langs ... :roll:
Moet uiteindelijk toch niet zo ver rijden. Nadien klauwen demonteren en reviseren.

Bedankt voor de reacties.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Terug naar “Algemene Technische vragen”