BabyFace

Re: RE: Stotter Stotter 33 1.7

vr mei 06, 2005 13:35

Doet je dynamo het nog wel?
Heb de kabels van de accu afgehaald en de auto bleef lopen zo kan je dat toch controleren :?:

@Remco zoals je las heb ik de kabels eraf gehad en opnieuw vast gemaakt.

MAAAAARRRR :!: er komt steeds meer bij ](*,) nu als ik het contact uitzet slaat de temp. meter volledig naar rechts(boven de 110graden) als ik het dan weer op contact zet gaat de meter gewoon terug naar zijn stand waar die vandaan kwam maar kan zoals de alarm lichten , of de c.v.kortom alles wat met een relais temaken heeft ratelt als ik het aan zet,maar wil ik de auto starten dan doet tie het gewoon zonder te aarzelen wel zoals ik eerder typte korte gas stootjes en stroom valt half uit maar naar +/-2min.gaat het wel beter maar dan moet je weer echt gaan rijden (bobbel in de weg oid)dan is de stroom weer weg.

p.s.als de stroom weg valt is dat maar telkens voor nog geen sec.,en als ik het contact uit heb gezet en zie dat de temp.meter gewoon naar de nul gaat kan ik de auto ook centraal dicht doen ,anders alleen de voorste portieren dicht

Nou ik ga [-o< voor de gene die mij kan vertellen waar ik het nog moet zoeken

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Stotter Stotter 33 1.7

za mei 07, 2005 10:28

Ik zou naar de garage gaan en hem aan de Alfa Tester hangen.... Niet aan bedrading gerommeld? Dit zijn wel erg veel symptomen, misschein heb je een massa probleem?
Geen radio's oid aangesloten?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: Stotter Stotter 33 1.7

za mei 07, 2005 17:39

tussen de accu en de kachel motor in zitten 2 grote stekkers, zijn deze stekker niet rot/nat/slecht etc??
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

BabyFace

Re: RE: Stotter Stotter 33 1.7

zo mei 08, 2005 12:49

Ik zou naar de garage gaan en hem aan de Alfa Tester hangen.... Niet aan bedrading gerommeld? Dit zijn wel erg veel symptomen, misschein heb je een massa probleem?
Geen radio's oid aangesloten?
Ik zelf heb niet aan de bedrading gezeten maar kan wel duidelijk zien dat er aan is gezeten,de massa heb ik gecontoleerd maar kan niks vinden en de radio heb ik wel aan gesloten maar heb die ook al los gekoppeld en dan weer opnieuw geprobeerd maar helpt niks

@Remco ik kan daar eens naar kijken maar heb slechte hoop dat dat het is :cry:
Ik denk dat ik me eens een accu lader of strartkabel van een andere auto erop zet en er op laat als ik hem start kijken of het dan weg of minder is.
Want na +/-2min is het ergste geweest en dan is het alleen het schokken (bobbel oid)van de auto nog, heb de indruk dat het toch aan de dynamo ligt dat hij misschien een los contact heeft.icm de massa

BabyFace

RE: Stotter Stotter 33 1.7

wo mei 11, 2005 12:44

GEVONDEN er was een massa probleem had wel alles na gekeken maar je zag er echt niks aan maar meten is weten he :) er zat een breuk in een massa kabel die denk ik na die 2 min.door de vonk overslag de isolatie bij elkaar smolt (niet te zien, ja misschien wat langer wachten en kijken waar de vlammetjes zijn begonnen)en zo weer een verbinding maakte maar niet optimaal.

Dus das weer opgelost =D>

Nou ben ik het forum begonnen met het stotteren van de motor das nu ook veel minder maar bij de koude start ruikt hij erug naar benzine en dat stotteren is er dus nog wel maar dan wat minder

Kan dat nu de stationair kleppen nog wezen dan :-k
Want zoals Huib al zij als je over het 1/3gas bent dan gaat het weg

Tim_33

RE: Stotter Stotter 33 1.7

wo mei 11, 2005 19:08

misschien zijn je verstuivers of de leidingen die er naar toe lopen lek?

Terug naar “Algemene Technische vragen”