kroehlur

ma jan 03, 2005 08:32

Verbranding van gas brengt liters vocht in de ruimte...... (hout haard niet! ;) )

Ventilatie is een voorwaarde omdat alle hierboven staande toestellen open toestellen zijn ZONDER rookgasafvoer...... (Ook dat zibro ding....)

Je wordt niet duizelig omdat het ding zuurstof verbruikt maar omdat je CO-vergiftiging krijgt.......

Een omvalbeveiliging is helaas een omvalbeveiliging van het toestel en niet van de mensen die er omheen proberen te functioneren........

Ik heb zelf destijds zo'n terrasverwarmer op een gasfles gebruikt. Je gebruikt dan stralingswarmte ipv dat je de hele ruimte gaat opwarmen. Scheelt weer in energieverbuik en rookgassen.

De waarschuwing: Je verband gassen zonder afvoer in een matig geventileerde ruimte. Pas op, ventileer ook al kost dit je extra gas vanwege de warmteverliezen...
....zegt de meneer van de boilers en gijzers, dus luister goed jongens. :o

Helemaal mee eens trouwens. Vraag ook jezelf of je zo'n brandend ding naast je bella wilt hebben staan? :oops:

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

ma jan 03, 2005 11:43

nou ik wel want is lekker warm en als je stookt moet je ventileren dus daarmee is probleem ook weer weg.

:roll:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

ma jan 03, 2005 13:55

Ik gebruik mijn butaan brander in een grote ruimte. Daar is genoeg ventilatie en de waterdamp kan goed weg. Ik raad je inderdaad niet aan om iets dergelijks in een garagebox te gebruiken.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”