Pagina 1 van 2
Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 20:30
door Adrie Bertone
Ik heb van mijn bertone 1300 uit '72 de tank volgegooid met shell v-power.
De motor loopt hier prima op.
Zijn er mensen die ervaring hebben met v-power.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 20:47
door yuri 75 V6
Mijn ervaring met Nederlandse V-power is dat de Kopninklijke Shell je keihard uitlacht. Octaangehalte is hetzelfde, míjn auto's lopen er geen steek zuiniger of beter op, dus zeg het maar.
BP Ultimate doet het in mijn 75's veel beter, verbruik daalt merkbaar en ik heb het idee dat ze er mooier op lopen, maar dat kan ook placebo-effect zijn.
Re: RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:03
door Graffiaturo
Mijn ervaring met Nederlandse V-power is dat de Kopninklijke Shell je keihard uitlacht. Octaangehalte is hetzelfde, míjn auto's lopen er geen steek zuiniger of beter op, dus zeg het maar.
BP Ultimate doet het in mijn 75's veel beter, verbruik daalt merkbaar en ik heb het idee dat ze er mooier op lopen, maar dat kan ook placebo-effect zijn.
zelfde effect hier Yuri
het grootste verschil had ik met mijn 75 Turbo, verbruik daalde van 1:7 naar 1:9,3!!!!!!!!!!!!!!!!
ook liep deze er, vooral in de opwarmfase, beter op.
dus sindsdien altijd BP Ultimate erin
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:12
door Alfa-Corazon
Ik zweer bij Esso, de tijger in je tank.
Elke keer als ik weer terugkom uit Frankrijk met een stotterende Alfa dan rij ik naar een Esso pomp en gooi in de SZ 98 en in de overige wagen 95.
De wagens rijden dan meteen een stuk beter. BP heb ik trouwens nog nooit getest. Shell vind ik maar zo zo .... Maar ik heb wel het idee dat Shell in elk land dezelfde kwaliteit schenkt.
Daar heb ik bij andere merken mijn twijfels over, vooral lang de Autoroute du Soleil.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:15
door Speeder
Mijn 33 loopt in de opwarmfase ook merkbaar beter op BP Ultimate. Verbruik heb ik niet gemeten, vermogen scheelt volgens mij niets...
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:29
door cor
hmmm, dan ook eens de Britse peut proberen, maar sinds ik V power tank (v.a. mei 2007), loopt het blokkie van m'n Bert wel beter/mooier, placebo-effect of niet...

Voorheen was het altijd Total Excellium.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:36
door Alfistroel
met de leasefiets tank ik normaal gesproken gewoon euro 95 en rij daar ongeveer 700 kilometer op,
per ongeluk heb ik 1 keer v power getankt en na 600 km was het 70 liter tankje leeg
ook met de V6 merk ik geen verschil, wel met Ultimate of excellium.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:55
door Alfa-Corazon
Wat kost BP-Ultimate? Zelfde prijsklasse als de rest: Esso, Shell RON 98?
Met andere woorden prijs/kwaliteit verhoudingen top-benzine.
Dit was ik vandaag kwijt:
Datum 01-07-2007 Naam/Omschrijving ESSOMIDDELSLO>MIDDE Bedrag (€) -81,97
Dat durf ik niet meer in guldens te schrijven.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 21:58
door cor
Misschien dat de Nordjes anders reageren? Tijdens de buitenlandrit (totaal ca. 1600 km.), naar Luxemburg steeds V power getankt, gebruik was 1:12 gemiddeld, lijkt me niet verkeerd voor een 2 liter Bert....

RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:18
door yuri 75 V6
Dat kan natuurlijk, dat de Nordjes V-power weer lekkerder vinden. De V6-en houden in mijn ervaring van Ultimate. De rees-America pingelt er nooit op, op V-power en andere premium-benzines wel.
RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:21
door Graffiaturo
komt omdat ultimate 100 octaan heeft

RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:22
door Bert-155
Heb het met de 75 nog nooit geprobeerd, bij de 155 merkte ik nooit verschil, behalve in de portemonnee

RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:45
door @lfa@lgra
De JTS hield steeds een klein beetje in bij accelereren. Met V_power was het wel over....Zal wel toeval zijn..
Juul, faar komt geen V-Power in. Uitsluitend super 98 of 100.

RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:55
door cor
Re: RE: Bertje op V-Power
Geplaatst: zo jul 01, 2007 22:57
door Andretti Molletti
De JTS hield steeds een klein beetje in bij accelereren. Met V_power was het wel over....Zal wel toeval zijn..
Juul, faar komt geen V-Power in. Uitsluitend super 98 of 100.

JTS is een verhaal apart he! daar gaat het om zwavelarm en zo zuiver mogelijk ivm regeneratie van de NOx kat !