quint

verlagen

di jun 12, 2007 10:37

hallo
Ik heb een 147 2.0 met ESP nu wil ik hem verlagen maar did kon niet ivm ESP werd mij verteld.
Heeft iemand ervaring met verlaging laat mij het weten AUB.
MVG
Henk

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: verlagen

di jun 12, 2007 11:52

Dit systeem verlaagt in belangrijke mate het risico van kantelen of van de weg raken van de auto Door gebruik te maken van sensoren registreert ESP de beweging van het voertuig. Dit zijn onder meer de zijwaartse versnelling en de hoek van het stuurwiel. Een geavanceerd anti-blokkeer-systeem is onderdeel van ESP. Als de auto anders dan normaal reageert, zal het remsysteem automatisch in werking treden. Ieder wiel reageert individueel om de auto te stabiliseren, terwijl de krachtop het aangedreven wiel vermindert.

ligt er dus maar net aan waar deze sensoren zitten maar naar mijn idee kan de auto wel verlaagt worden alleen moeten de sensors hier van op de hoogte zijn.....

weet niet of dit systeem zo simpel is dat wanneer het systeem geresed word deze automatisch zijn positie bebepaald en aan de hand daarvan het systeem laat werken of dat deze werkt met vooraf bepaalde punten.....

dus ja je kan het systeem misschien opnieuw inleren of uit schakelen...... maar als je wilt verlagen moet dit wel gewoon kunnen je moet je alleen wat meer in het syteem verdiepen :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
ChickenBoy
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:41
Locatie: Heerhugowaard

RE: verlagen

do jun 21, 2007 21:41

Mijn 147 was ook verlaagd, heb daar qua ESP geen nadelen van ondervonden. Alleen die verkeersdrempels... die worden bijna onoverkomenlijke obstakels. :evil:
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

Re: RE: verlagen

do jun 21, 2007 21:54

Mijn 147 was ook verlaagd, heb daar qua ESP geen nadelen van ondervonden. Alleen die verkeersdrempels... die worden bijna onoverkomenlijke obstakels. :evil:
Op zich moet dat wel meevallen die verkeersdrempel, een 147 is van onderen gewoon gelijk dus geen uitlaat ofzo die er erg laag onder hangt.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Andretti Molletti

RE: verlagen

vr jun 22, 2007 22:52

Als verlagen niet kan dan heb je ook geen marge om een ander merk band te gebruiken, lees andere grip.
De wagenhoogte wordt niet gebruikt voor ESp, alleen de stuuruitslag en het giermoment vd auto.
Beide veranderen niet. Giermoment wordt misschien wel hoger maar treed pas op met hogere snelheden. Daardoor zal het ESP later ingrijpen maar nog steeds op het zelfde moment van uitbreken.
Daarnaast denk ik dat je veel meer wegliggings verandering krijgt door volle achterbak belasting enslechte banden op nat wegdek dan met een verlagingssetje.. dus het ESP heeft een ingebouwde marge die groot genoeg is.

Was de vraag gesteld aan de lokale Alfa dealer soms??


En vraag eens aan de Alfa dealer wat er gebeurt als je een trekhaak koopt, een caravan erachter hangt en je ESP ingrijpt??
:wink:

Andretti Molletti

Re: RE: verlagen

ma jun 25, 2007 20:06

En vraag eens aan de Alfa dealer wat er gebeurt als je een trekhaak koopt, een caravan erachter hangt en je ESP ingrijpt??
:wink:
En is tie op vakantie???

;)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: verlagen

ma jun 25, 2007 20:10

ESP en verlagen bijten elkaar dus helemaal niet. Ik denk dat de dealer ergens heeft gelezen/gehoord (en dat is ook zo) dat mechanisch geregelde remdrukbegrenzers wel anders werken bij verlaging. (en dus opnieuw moeten worden ingesteld :!: )
Wel is het zo dat je niet moet klooien met verschillende wieldiameters voor en achter/ op 1 as.. Dat is dus wel degelijk van invloed terwijl een thuisbrenger nooit dezelfde diameter heeft...Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

RE: verlagen

ma jun 25, 2007 20:19

Als we dan toch bezig zijn:
Het sleepoog van een 147 past niet door de voorbumper, en de rode zoekstift om het reservewiel te plaatsen past niet door een lichtmetalen velg.
De wielmoersleutel is een GTA uitvoering en gaat krom als iemand van 60 kilo er op staat...

Maar ze rijden super hoor, die 147's ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”