Pagina 1 van 1

dump valve

Geplaatst: vr jun 01, 2007 22:30
door Gerhard Karreman
Op mijn 75 turbo heb ik een dump-valve laten monteren. Wanneer de zaak nu wat op temperatuur komt dan blaast de dump-valve niet meer af. Heb het vacuumslangeteje al vervangen en de aansluitingen met slangklemmetjes vastgezet. Maar dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?? Misschien is er wel een defect aan die dump-valve??

RE: dump valve

Geplaatst: vr jun 01, 2007 22:55
door TurboMarc
Kan de zuiger nog soepel heen en weer?
Wellicht niet juist ingevet en is het vet gesmolten of verbrand :?:

ps
er is veel verschil in kwaliteit van dumpvalve :!:

RE: dump valve

Geplaatst: vr jun 01, 2007 23:14
door ronald
Ik heb er vorige week eentje gemonteerd op de Thema.

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 3&start=60

Ik had ook een paar vragen over zo'n dump valve. Hoe kan het dat het geluid verschilt tussen volgas en halfgas?

RE: dump valve

Geplaatst: vr jun 01, 2007 23:37
door Andretti Molletti
1) zuigertje klemt als het warm wordt is eengoede optie.

2) geluid is afhankelijk van de opgebouwde druk en dus half gas of volgas geeft een duidleijk hoorbaar verschil!

RE: dump valve

Geplaatst: za jun 02, 2007 07:07
door ronald
Ja maarrrrr, moet hij niet altijd "pssst" doen? Dus echt in 1 keer open gaan? Bij half gas klinkt het meer als "woewoewoe" :shock: :blue_lol: Alsof hij open en dicht blijft gaan...

Ik begrijp dat je hem af en toe uit elkaar moet halen om schoon te maken en in te vetten? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik een membraam of zuiger valve heb.. :oops:

RE: dump valve

Geplaatst: za jun 02, 2007 11:03
door Brul(tm)
Omdat je nog niet voldoende druk op gebouwd hebt, denk ik. De turbo spoelt nog dan en is nog lang niet op zijn "maximaal" op te bouwen druk en blijft een soort van zacht klapperen. Bij vol gas (en belasting) is de drukvulling veel hoger en beter opgebouwd en is het resultaat veel beter 8) Zeker als je auto ook nog eens kan boosten :P

Groetjes,
Marc

RE: dump valve

Geplaatst: za jun 02, 2007 12:16
door ronald
Mijn auto kón boosten maar ik heb er een Klepje tussen gezet zodat je nu zelf de druk kunt regelen..

Afbeelding

Altijd de volle druk dus! :driving:

Nadeel is wel dat je nu op de snelweg een wat onrustig beeld krijgt. Het lijkt wel of de druk een eigen leven leid. Bij het misnste of geringste beweging van het gas pedaal zwiept de druk met wel een halve bar omhoog. Leuk, maar als bijrijder wordt je er misselijk van want op 1 snelheid rijden is moeilijk...

RE: dump valve

Geplaatst: za jun 02, 2007 18:37
door TurboMarc
Er zit een veer achter de zuiger van een dumpvalve. Als de veer te "licht" is gaat de valve bij de minste geringste onderdruk al open...
De sterkte van de veer icm de turbodruk bepaald wanneer de valve opent, niet alleen de onderdruk.

RE: dump valve

Geplaatst: za jun 02, 2007 22:51
door Gerhard Karreman
De gevoeligheid is met een bout instelbaar , dus gaan we daar maar eens wat mee experimenteren. Wie weet helpt wat losser of juist wat strakker wel.

RE: dump valve

Geplaatst: ma jun 04, 2007 23:56
door Woody34
In geval van nood heb ik nog wel een forge DV004 in de uitverkoop.

Re: RE: dump valve

Geplaatst: di jun 05, 2007 00:20
door BinnemaTS
In geval van nood heb ik nog wel een forge DV004 in de uitverkoop.
pb! :)

Re: RE: dump valve

Geplaatst: di jun 05, 2007 20:44
door Robbie146
In geval van nood heb ik nog wel een forge DV004 in de uitverkoop.
Ik d8 al, waaaar blijft ie :wink:

Niet te snel doen, ik heb eergisteren een revisiesetje binnengekregen en de VOORSTE veer vervangen, dus de kleine, is een wereld van verschil.

Ook de nieuwe blauwe die erbij zat is veel sterker dan de 2 voorgaande blauwe veren :roll:

RE: dump valve

Geplaatst: di jun 12, 2007 03:03
door Woody34
He Rob wanneer kom je weer terug?

Re: RE: dump valve

Geplaatst: di jun 12, 2007 07:27
door Robbie146
He Rob wanneer kom je weer terug?
Geen idee, denk na mijn vakantie :D

RE: dump valve

Geplaatst: di jun 12, 2007 15:32
door pieter van baalen
elk geblazen systeem werkt anders, dus zijn er ook veel verschillende soorten dump valve's te krijgen en iedereen wil zo een sissend geluid onder de motorkap vandaan dus daar is een grote markt voor dus ook om het zo goedkoop mogelijk te maken.... wat niet altijd word omgezet in kwaliteit dan moet je voor merken zoals HKS gaan dit monteer ik op een subaru kost wat maar geeft nooit problemen.....

de afstelling is gewoon heel belangrijk en liuisterd heel nou..... omdat de drukken bepalen wat voor reactie je krijgt als je het pret pedaal in trapt kijk maar eens op de site www.subaruclub.nl hier zijn meerdere topic's aan dit onderwerp besteed.... of extreme machine's.nl :wink: