Me achterruit heb ik destijds vervangen door de hele achterklep te vervangen, maar me voorruit is van de week ook gebarsten...
Dit wil ik toch zelf gaan doen, e ik heb al een donor auto, alleen waar haal ik zo'n snijdraad vandaan?
Heb her en der wat rond gevraagd maar werd er niet echt wijzer van...
Waarom lees ik dit topic nu pas? Heb pas geleden wat oude dozen uitgezocht en een aantal oude gitaarsnaren weggegooid. Mooie nylon snaren met staaldraad omvlochten, zou perfect zijn geweest voor zo'n klusje denk ik.....
nou, ik heb het vorige week geprobeerd met een voorruit van een 75. Je haalt zo'n rolletje draad voor 6 euro bij Ferwerda ( merk = midlock). Gaatje door de kit poeren. Draadje er door wurmen . 2 klosjes draad eromheen en zagen maar. Die draad wordt vanzelf warm.
Heel voorzichtig was ik bezig, ben ik halverwege, komt er opeens een scheur van 10 cm aan de onderkant. !@!#$%%^&&*. Grrrrrrrrr.
Was dat omdat je daar de rand van het glas geraakt had terwijl je de ruit aan het laszagen was of stond e ruit onder spanning inmiddels en was dat het zwakste punt (misschien ooit eerder al eens geraakt?).
Er zijn ook maar bijzonder weinig mensen die de ruit er heel uitkrijgen. Als je deze wel er heel uitkrijgt ga dan die avond gelijk maar naar het Casino want dan kan het je geluksdag wel eens zijn
Maar een losse ruit er zelf inzetten bespaart je wel een hoop montage kosten en prijzen van een losse ruit vallen ook wel mee.
Maar let op dat je de kitlaag die je aanbrengt in de sponning voldoende is, anders gaat je ruit fluiten boven de 120km of je krijgt lekkages . en een goed kit hechtings goedje in de sponning smeren.
Suc6
is mij ook nog nooit gelukt...................doe het dus ook niet meer en haal gewoon een nieuwe ruit en mep de oude er uit. heb voor de kit zo´n soort gips zaagje zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzztttttttttttttt en dat gaat goed.
In de 33 heb ik nu een ruit van een oud type met wubber er in zitten en je raad het al............die blijft heel