Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1734
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Verlichting AR 147

za mar 24, 2007 10:30

Ik heb de laatste tijd regelmatig een foutmelding op m'n dashboard over defecte verlichting (zoals kentekenverlichting, mistlamp achter, stadslicht linksvoor). Maar bij nakijken blijken die lampjes het gewoon te doen. Waar ligt dat aan, heeft iemand ervaring :?: ? Toch alle lampjes maar vervangen of zit het in de stekkers of een slechte massa ergens? Hetzelfde gebeurde eerder met een storingsmelding over de remlichten. Telkens waarschuwingen met licht- en piepsignalen, terwijl de remlichten het gewoon deden. Maar dit laatste is net zo spontaan weer verdwenen als het begon.

Ander eigenaardigheidje is dat je voor iets onbenulligs als een kentekenlampje altijd wordt gewaarschuwd, maar als er een koplamp stuk is dan gebeurt er niets...! Dit was trouwens ook zo bij mijn eerdere Alfa's, dus dat kan Italiaanse ontwerplogica zijn?

Gebruikersavatar
Piet147Hart
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 21:56

RE: Verlichting AR 147

zo mar 25, 2007 22:29

Ook ik heb hier sinds kort last van. Oorzaak: kentekenverlichting achter. Even tikken en het brand weer. Zaterdag echter brandt het lampje weer maar werkt alles wel volgens mij (op het verlichtingslampje na dan van de verwarming). Aangezien mijn 33 1.7 vroeger ook nog wel eens last had van dit soort kwaaltjes dus het zal wel des Alfa´s zijn.

Piet

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Verlichting AR 147

ma mar 26, 2007 17:06

welkom ehh T??

Deze "storing"kan voorkomen bij overgangsweerstanden, slechte kontakten, massaprobleempjes en lampen met een foutieve Wattage :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
147gta
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 17:42
Locatie: 013
Contacteer: Website

Re: RE: Verlichting AR 147

ma mar 26, 2007 18:54

welkom ehh T??
:mrgreen:

Inderdaad, heeft mijn 147 ook vaak last van. Ik zie het als typische italiaanse charme en lach er vaak hartelijk om.
even kloppen op de kentekenverlichting helpt vaak. Of gewoon twee nieuwe lampjes erin.

Lijkt vaak slecht contact of wat dan ook.

Ik verheug me er altijd op dat hij de volgende keer dat ik instap, niets geen probleem meer kan ontdekken terwijl ik niets heb gedaan.
Leuk. :D (doch, klein beetje irritant)
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

Andretti Molletti

RE: Verlichting AR 147

ma mar 26, 2007 19:21

Als de stroom niet klopt bij de bijbehorende lamp dan volgt er een storingsmelding. Dus idd overgangsweerstanden ed kunnen de oorzaak zijn, maar voornamelijk inferieure kwaliteit fittingen van Alfa.
Alle aansluitingen schoonmaken en nwe lampjes plaatsen, boel inspuiten met contactspray en bidden.

En vertel nu maar eens wie T is????????? 9 postings en niet traceerbaar, ook geen gegevens ingevuld.. iets te verbergen??

Rees-Cees

Re: RE: Verlichting AR 147

di mar 27, 2007 00:14

En vertel nu maar eens wie T is????????? 9 postings en niet traceerbaar, ook geen gegevens ingevuld.. iets te verbergen??
ws wel Dré, z'n T'Alfaatje heeft koplamp kuren :oops:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Verlichting AR 147

di mar 27, 2007 00:27

En vertel nu maar eens wie T is????????? 9 postings en niet traceerbaar, ook geen gegevens ingevuld.. iets te verbergen??
ws wel Dré, z'n T'Alfaatje heeft koplamp kuren :oops:
Ja dan zou ik me ook :oops: ...
Ter lering & vermaak: ook een (mijn) fiat 155 heeft daar "last" van, kentekenplaatverlichtingslampjesellende dan, incl. verklikkerlichtje op de alom geprezen ARC... Een tikje helpt, verwissellen helpt beter :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1734
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: Verlichting AR 147

di mar 27, 2007 08:20

En vertel nu maar eens wie T is????????? 9 postings en niet traceerbaar, ook geen gegevens ingevuld.. iets te verbergen??

Ha Dré, T = Teun.... Niks te verbergen, heb mezelf een paar Klaverblaadjes geleden aan iedereen voorgesteld. Tot voor kort deed ik de opmaak van de "papieren" Gehoord & Gelezen, nu moderating van de digitale versie.
En @ alle anderen: dank voor de verlichtingstips tot nu toe.
Vriendelijke groet!

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1734
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Verlichting AR 147

vr apr 20, 2007 22:10

Het is inmiddels opgelost. Dank voor tips & hints.
Alle verlichting losgehaald. Bij één achterlichtstekker de contactjes strakker gezet. Alle stekkers schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Vier lampjes vervangen. Twee waren echt stuk, twee andere deden het wel maar de lampvoetjes zagen er niet zo fris uit. (Dus preventief vervangen.)
Alles werkt zoals het hoort, en geen valse foutmeldingen meer. :D

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Verlichting AR 147

za apr 21, 2007 02:07

Het is inmiddels opgelost. Dank voor tips & hints.
Alle verlichting losgehaald. Bij één achterlichtstekker de contactjes strakker gezet. Alle stekkers schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Vier lampjes vervangen. Twee waren echt stuk, twee andere deden het wel maar de lampvoetjes zagen er niet zo fris uit. (Dus preventief vervangen.)
Alles werkt zoals het hoort, en geen valse foutmeldingen meer. :D
Driewerf hoera voor de 155 danmaarweer :wink: : ik moest 1 lampje verwisselen :mrgreen:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Piet147Hart
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 21:56

RE: Verlichting AR 147

za apr 28, 2007 21:20

Van de week ook nog maar eens goed gekeken en wat bleek, toch een lampje stuk. Vervangen en alles weer OK. Alleen nu geen airco en koude lucht meer :( maar alleen warme lucht. Niet zo lekker met dit weer, zekeringen al nagekeken maar die lijken OK. Nooit geweten dat er zo veel in een auto konden zitten. Toch maar even langs de dealer.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1734
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: Verlichting AR 147

zo apr 29, 2007 20:45

PB!

Gebruikersavatar
Piet147Hart
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 21:56

RE: Verlichting AR 147

do mei 10, 2007 19:55

Airco probleem blijkt wat anders te zijn. Het relais wat alles moet regelen is defect. Is een redelijk dure jongen, zo ongeveer 300 euri. Auto zat niet meer in garantie (bijna 3 jaar oud nu) maar de dealer heeft een coulance aanvraag gedaan bij de importeur en zij nemen 70% van de kosten voor hun rekening. :D Valt gelukkig weer mee dus.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Verlichting AR 147

do mei 10, 2007 20:08

Piet, vervang anders eerst het defecte lampje van je aircobedieningspaneel.
Temperatuursregeling staat in serie met de verlichting, lampje kapot geen temperatuurregeling meer en vaak alleen maar hete lucht.

Andretti Molletti

Re: RE: Verlichting AR 147

do mei 10, 2007 22:00

Piet, vervang anders eerst het defecte lampje van je aircobedieningspaneel.
Temperatuursregeling staat in serie met de verlichting, lampje kapot geen temperatuurregeling meer en vaak alleen maar hete lucht.
Klopt als een bus, had ik een paar weken geleden ook!!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”