Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

Poedercoaten

ma mar 14, 2005 15:36

Hallo allemaal,

Bij een goede restauratie moet de onderkant van de auto er ook weer piekfijn uitzien, daarom overweeg ik eventueel onderdelen van het onderstel te laten poedercoaten. Wie heeft ervaringen met (laten) poedercoaten en kan hier wat informatie/ervaringen geven en is dit een prijzige aangelegenheid ?

Wie weet een geschikt bedrijf in de omgeving van Delft (Den Haag/Rotterdam).

Alvast bedankt voor jullie reacties, groeten.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Poedercoaten

ma mar 14, 2005 16:39

poedercoaten is zeker een aanrader, ziet er strak uit, en je hoeft er nooit meer iets aan te doen. Er wordt vooraf gestraald, dus de roest is weg. Wel aanleveren zonder rubbers, dat smelt er in de oven lekker uit..

Adressen in jouw regio?? ik weet wel dat A-parts coating zelf haalt en brengt, en ook afgifte/ophaaladressen heeft.

Kosten kan nogal uiteenlopen per bedrijf, zo ook de kwaliteit, die ook nog eens kan wisselen....
Hangt er ook erg vanaf hoeveel ze in 1x moeten doen. Groter aantal onderdelen in dezelfde kleur is relatief goedkoper.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Lucky

RE: Poedercoaten

ma mar 14, 2005 23:38

Bij een van mijn vorige werkgevers brachten we veel aluminiumprofielen naar MTC om te laten poedercoaten. Hiervan werden o.a. alle prijzenborden en panelen voor de BP benzinestations (voor een deel van Europa) in elkaar gezet.

De kwaliteit kan je dus zelf controleren op ieder BP station :D Al het groen aluminium komt daar vandaan.

Ook weet ik dat destijds daar de oude modellen PTT brievenbussen gepoedercoat werden.

Van prijzen weet ik niets, bovendien is het ook al weer zo'n 10 jaar geleden dat ik daar werkte.

Het bedrijf MTC Poedercoating zit op de grens van Rotterdam - Schiedam.

http://www.mtcpoedercoating.nl/

Een andere afdeling (of familie, weet niet meer precies hoe dat in elkaar stak)
is de autospuiterij http://www.wcc-coating.nl/

Anders vindt je hier mogelijk wat tussen
http://verf.startkabel.nl/

Dennis33

RE: Poedercoaten

wo mar 16, 2005 11:05

ik heb goede ervaringen met bedrijf Plak in driebruggen Tel: 0348 502121 hier liet ik altijd mijn gehele kever bordems ed. Stralen en scouperen en hij kan alles ook poedercoaten in elke gewenste rall kleur. Je moet wel ff de tijd hebben snel is hij niet hahaha wel erg netjes

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: Poedercoaten

wo mar 16, 2005 19:22

tja, ik heb ook van die gepoedercoate tuinmeubelen... Als er eens tukje af is roest het hele meubel van binnen weg. Je ziet het niet gebeuren. Heb je dat dan ook niet met je onderstel???

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Poedercoaten

wo mar 16, 2005 19:34

die zijn waarschijnlijk niet gepoedercoat, maar van een filmpje plastic voorzien. Een poedercoatlaag is echt keihard. Ik heb er nog niets mis mee zien gaan.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

164 Q4

RE: Poedercoaten

wo mar 16, 2005 21:41

Dat 'filmpje plastic' is ook poedercoating hoor. Maar er is een wereld van verschil in kwaliteit van coatingpoeders, dat moet je even niet onderschatten. Als het de naam poedercoating heeft is het dus niet perse bij voorbaat ook kwailteit. De poeders kunnen op basis zijn van epoxy, polyester, hybride (epoxy+polyester), triglycidyl isocyanurate (absolute topkwaliteit) en urethaan.
Ik gebruik zelf dus ook meestal poeders op basis van triglycidyl isocyanurate.

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Poedercoaten

wo mar 16, 2005 21:55

Ook een erg goede behandeling is KTL-en. De procedure is bijna gelijk aan het peodercoaten. Dus stralen en ontvetten maar dan wordt het onderdeel gedompeld in een vloeistof. Dus de coating komt in tegenstelling tot bij het poedercoaten werkelijk overal. Dit wordt daarna gebakken. De laagdikte is dunner maar harder en een heel stuk mooier qua afwerking. Duurzaamheid is erg goed. Er zijn overigens maar een aantal berijven die dit doen in Nederland.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: Poedercoaten

do mar 17, 2005 10:28

bedankt voor de uitleg!

164 Q4

Re: RE: Poedercoaten

do mar 17, 2005 13:26

Ook een erg goede behandeling is KTL-en. De procedure is bijna gelijk aan het peodercoaten. Dus stralen en ontvetten maar dan wordt het onderdeel gedompeld in een vloeistof. Dus de coating komt in tegenstelling tot bij het poedercoaten werkelijk overal. Dit wordt daarna gebakken. De laagdikte is dunner maar harder en een heel stuk mooier qua afwerking. Duurzaamheid is erg goed. Er zijn overigens maar een aantal berijven die dit doen in Nederland.
Ik neem dan wel aan dat je hier en daar nog wat extra gaten zult moeten maken omdat anders door opgesloten lucht de coating toch niet overal komen kan. Bij verzinken kennen we dat probleem ook. Is geen ramp, zolang je er maar rekening mee houd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”