Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:18

Afbeelding

waarvoor dient dit vacuumslangetje :?:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:24

Ha... je kent die Italiaanse motorbouwers hè.... dient nergens voor, dat slangeke.... staat gewoon mooi :wink:

.



..



...


Owkee... ff serieus dan... slangetje loopt naar het inlaatspruitstuk... worden dus dampen vanonder het klepdeksel de verbrandingsruimte mee ingezogen.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:31

He belg zit je nu weer onder de motorkap te gluren?? Overal afbljven he, voor je het weet zitten we weer met 12 pagina's gemekker... :jumping:
Grtz, fRank
Laatst gewijzigd door frankalfa op do jun 29, 2006 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:33

In die richting dacht ik dus al......vraag ik me wel af waarom dat afgedopt zit bij mij :? bovendien sluit dat ding niet echt goed meer aan en is dus een potentiele valse lucht inlaat

@ trekhaak uit Koewacht: ni zagen gij ! :jumping: :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:41

He belg zit je nu weer onder de motorkap te gluren?? Overal afbljven he, voor je het weet zitten we weer met 12 pagina's gemekker... :jumping:
Grtz, fRank



:jumping:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:52

Carterontluchting (als het dat inderdaad is) wordt wel vaker van inlaat losgemaakt, en dan moet de inlaat ivm valse lucht weer afgesloten worden. De reden dat je die ontluchting losmaakt is dat de oliedamp niet echt bijdraagt aan de prestaties, het is een min of meer inert gas.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: keskeseksa ?

do jun 29, 2006 23:53

In die richting dacht ik dus al......vraag ik me wel af waarom dat afgedopt zit bij mij :? bovendien sluit dat ding niet echt goed meer aan en is dus een potentiele valse lucht inlaat

@ trekhaak uit Koewacht: ni zagen gij ! :jumping: :wink:
Das no problem aan de klepdekselzijde, maar de andere zijde moet idd wel goed afdichten.(Als de voorste carb tenminste met een afgedopte leiding is afgesteld.)
In bedrijf zijnde zuigt ie nl ook "valse lucht" onder je kleppendeksel vandaan.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 00:09

Rij je toevallig op LPG? Bij mijn vorige Mazda (die dus van een gasbom was voorzien) was ook aan de carterontluchting geknutseld namelijk... De slang naar de inlaatbuis was afgedopt en er liep een nieuwe slang ergens anders naartoe (ik vermoed dat die eerder in de inlaat terecht kwam, maar dat weet ik niet zeker omdat ik er nooit op heb gelet).

Waarom dat was gedaan? Geen idee...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 00:15

Dit is inderdaad een aftakking van de carterontluchting. Bij mijn 75 vertakt dit leidinkje zich in vieren en deze worden op de carbs ergens in de buurt van (op?) de mengeselschroeven geplugd. Is denk ik alleen bij de laatste carburateur versies zo uitgevoerd.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 00:30

Dit is inderdaad een aftakking van de carterontluchting. Bij mijn 75 vertakt dit leidinkje zich in vieren en deze worden op de carbs ergens in de buurt van (op?) de mengeselschroeven geplugd. Is denk ik alleen bij de laatste carburateur versies zo uitgevoerd.
Dat zegt mij wel iets titato, met van die voorgevormde zwart rubberen slangetjes? Had mijn 75 (met solex carbs :( ) ook meen ik.
Morgen eens ff naar dat blok kijken in de schuur.
Grtz, fRank
Ps Michel: :^o :wink:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 08:59

Voor zover ik weet is dat een slangetje dat het olieresidu wat bij de carterdamp afzuiging overblijft weer terug stuurt naar het carter.

De dikke slang gaat naar het spruitstuk. Het hele ding heeft als functie de vloeibare olie te scheiden van de carterdamp.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 09:20

Ik had 2 theorieën over de mogelijke functie hiervan, zijne OF het creëren van een betere stroming door de dikke slang naar buiten toe OF idd het terug aanzuigen van “brandbare” gassen. Dat eerste leek me nogal vergezocht (om niet te zeggen: onmogelijk), maar het blijkt dus het 2de te zijn. Ik neem aan dat dit aangesloten is op de eerste cilinder ?

@Allessandro: dat verklaart dus misschien waarom we daar iets meer uitslag bij nummer 1 op de vacuümmeters hadden :!:

Mengsel is afgesteld met afgedichte terugvoer, dus nu dat niet perfect meer afdicht, gaat nummer 1 iets te arm lopen. Ik ga er een klemmetje omheen doen. Stel dat de slechte dichting al aanwezig was bij de afstelling, dan is er niks aan de hand, behalve dat nummer 1 vanaf nu iets te rijk gaat lopen. Liever dan te arm, en bovendien worden de carbs na de vakantie toch terug afgesteld.


of stop ik er gewoon een ventieltje in ? :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: keskeseksa ?

vr jun 30, 2006 12:19

@Allessandro: dat verklaart dus misschien waarom we daar iets meer uitslag bij nummer 1 op de vacuümmeters hadden :!:
Zou heel goed kunnen natuurlijk. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”