Nou da's jammer joh, ik heb hem net ingebouwd! Het is een heel simpel dingetje, nylon wieltje met een veer eraan... Hij scharniert over een tapeind waar eerst de lange pen in het blok zat, ik kreeg er een verloop tapeindje bij.
Al met al is de hele operatie goed te doen, ik had de riem nog nooit vervangen bij een voorwiel aandrijver. Ik hikte er altijd een beetje tegen aan vanwege het gebrek aan ruimte, maar als je de tijd neemt en alles weghaald, dus goed ruimte maakt, valt het eigenlijk mee. Ook de nokkenas poelie's gingen met een zelfgemaakt trekkertje zó los.
Ik mag van een bevriende ex-Alfa dealer altijd de stelplaatjes lenen incl. micrometer dus we hebben het geheel onder de duim!!
Ik bleek zelfs nog een speciaal stukje origineel gereedschap te hebben om de uitlaat kleppen te stellen!!
Waar ik in eerste instantie bijna de fout mee inging waren de tekens op de krukas poelie. Je moet tussen twee tanden door het nokje op het blok zien staan. Maar als je de poelie er af haald zie je dat natuurlijk niet meer dus had mijn voorganger daar ook een wit puntje opgezet, dus op het krukas tandwiel en het blok. Op die puntjes heb ik ook de riem gemonteerd, maar dat bleek dus niet goed. De straal is dan zo klein, dat je 1 tandje verschil niet opmerkt! Nadat ik de poelie er weer op gezet had, zag ik pas dat hij niet goed stond... Het was geen paniek omdat alles nog los zat en ik altijd verschillende keren het blok met de hand torn, maar als je niet oplet kan het dus mooi mis gaan!!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971