Kosta
Guru
Guru

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

wo jul 20, 2011 16:20

Je bent niet alleen nee :wink:
Gelukkig :wink:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

wo jul 20, 2011 16:22

Ik vind de techniek wel mooi, zou het zelf nooit doen (veel te veel geld, en als je echt hard wil bouw dan een serieuze circuitauto op), maar het is allicht interessant om te zien hoe mensen het aanpakken.
Bovendien, alles beter dan tupperwaretjoening toch? :wink:
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:18

Als je iets beters weet om er minimaal 100+ pk extra uit te halen???
Een compressor lijkt mij de enige mogelijkheid. Of is er ook een ordinaire turbo te krijgen dan? volgens mij niet...

Maar kan me vergissen...

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:19

Ik vind de techniek wel mooi, zou het zelf nooit doen (veel te veel geld, en als je echt hard wil bouw dan een serieuze circuitauto op), maar het is allicht interessant om te zien hoe mensen het aanpakken.
Je je bedoeld auto-style-tepper-joekie-joekie-plastic tuning .com??? :)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 20, 2011 17:20

Een compressor lijkt mij de enige mogelijkheid. Of is er ook een ordinaire turbo te krijgen dan? volgens mij niet...

Maar kan me vergissen...
Of je met een turbo 100PK winst gaat boeken hangt denk ik helemaal af hoe je het gaat aapakken.
Als je voor een "forged bottom" gaat, kun je wel iets verder gaan dan de veilige 0,4 bar drukvulling.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:26

Ben ook nog bezig met (en nu komen de reacties) een porsche 911 turbo uit 86 circuit klaar te maken.
Maar daar gaat op de lange termijn nog veel meer tijd in zitten. Deze is ook "gecrasht" gekocht. en zijn we (een maat en ik) al 3 jaar mee bezig.
---voor de oplettende, deze staat niet in Utrecht bij de shop, maar in IJmuiden in een loods---

Maar als ik dat moet vergelijken, zijn we veel meer geld kwijt, voor een auto waar ook eigenlijk niet goed mee te rijden valt. Althans, niet op een circuit.
Zo'n 911 turbo uit de eerste fase breekt gigantisch uit en elk inschattingsfoutje wordt door die machine afgestraft met achterwielen die ook even willen kijken hoe het er voor de auto uit ziet...

En dan punt 2, Hoeveel 911 Turbo's zijn er nog?
En dan hoeveel 166 GTA met kompressor zijn er?

Het gaat om de lol. Niet om de snelste te zijn, maar wel om een van de weinigen dan wel de enigste te zijn.

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:27

Maar kan me vergissen...
Of je met een turbo 100PK winst gaat boeken hangt denk ik helemaal af hoe je het gaat aapakken.
Als je voor een "forged bottom" gaat, kun je wel iets verder gaan dan de veilige 0,4 bar drukvulling.

Groetjes,
Marc
Bestaan er tubro's voor de 932A000 dan?

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:28

Enne Brul, hoest eigenlijk met jou project? hoever sta je?

alfa164superwebmaster
Member
Member

wo jul 20, 2011 17:29

Maar kan me vergissen...
Lachgas injectie, of je 100 pk daarmee kunt halen weet ik niet, maar 50 moet er zeker wel inzitten, en vereist (veel) minder aanpassingen.

Turbo kan ook, maar zou ik niet doen ivm de ruimte (of gebrek daaraan eigenlijk) onder de motorkap.

Als je echt gek wilt doen, denk dan eens na over een remote turbo (turbo op plek van de einddemper), scheelt lastige intercoolers, en warmteontwikkeling onder de kap, je moet wel een loodgieter inhuren voor een dergelijke install 8)

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:36

Op zich niet zo'n heel gek idee, maar de turbo kan toch ook onder het blok waar anders de kompressor zou komen?
Lachgas ben ik niet zo'n fan van. Je maakt je blok veels te heet en rijd toch met een bom in de auto. Zit ik niet lekker bij. Das meer voor joekie-joekie-jappie-toyota-supra-tuning.

Koude lucht pak je onder de motor weg, dan je systeem omleggen en turbo er tussen. Gaat idd veel buiswerk worden, want als je een beetje je koude lucht wilt houden moet je niet met plastic of rubber gaan werken...
Kan het idd eens uit gaan zoeken.

alfa164superwebmaster
Member
Member

wo jul 20, 2011 17:39

zoek maar eens naar sts turbo systems, die hebben veel ervaring met remote turbo's.

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:39

En moet ik bij een turbo dan ook niet de ECU aanpassen? dat gaat dan lastig worden want hoe kom ik aan die software?
Weet iemand of zoiets al eerder is gedaan bij een alfa V6? Zou eens kunnen vragen of Savali of Squardra hier iets van weten...

alfa164superwebmaster
Member
Member

wo jul 20, 2011 17:40

Die moet je aanpassen, maar dat is sowieso maatwerk.

Er zijn geen echte standaardpakketten te koop voor jou specifieke situatie.
Idealiter vervang je het hele motormanagement voor vrij programmeerbaar spul (dan kan je computer ook nog iets met gemeten laaddruk, etc., etc.)

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:40

Denk inderdaad wel dat het aanleggen van een turbo, zowel kostenmatig, als prestatie gezien een betere optie is. ALS het een optie is.

Alfa166GTA

wo jul 20, 2011 17:41

Die moet je aanpassen, maar dat is sowieso maatwerk.

Er zijn geen echte standaardpakketten te koop voor jou specifieke situatie.
Idealiter vervang je het hele motormanagement voor vrij programmeerbaar spul (dan kan je computer ook nog iets met gemeten laaddruk, etc., etc.)
Klopt. Ben de naam ff kwijt maar je kan idd voor iets van 900 euri's ofzo zo'n ECU aanschaffen die je met een laptop kan "betoveren" maar dat is dan wel iets dat ik even met de heren van Savali of Squarda doe denk ik.

Terug naar “Algemene Technische vragen”