alfa164superwebmaster
Member
Member
Berichten: 247
Lid geworden op: do jul 13, 2006 17:24
Locatie: H'gom

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 14:50

Je was zelf toch garagist (schreef je aan het begin van deze thread) ?

Dan revisieer je m toch zelf?
Wat versta je trouwens onder een revisie?

Moet ik dan denken aan krukas+drijfstanglagers , zuigerveren, bussen honen, koppakkingen, dat soort werk?

Lijkt me verstandig dat je in die fase dan al gaat nadenken of je kompressor.
Als je een klein beetje weet van drukvulling, dan weet je ook dat het gunstig kan zijn om je compressie iets te verlagen.
Of sterkere drijfstangen, enz, enz.
Dat wordt lastig als je straks je motor al gereviseerd hebt.

Ik hoop van harte dat het je gaat lukken en dat je straks een mooie rijdbare 300+ pk 166 GTA KOMPRESSOR hebt.

De opmerkingen zijn helemaal niet flauw of zout bedoelt, maar ik heb echt het idee dat je er (nog) te weinig verstand van hebt om een dergelijk project tot een goed einde te brengen.
Dat is geen probleem als je budget niet beperkt is, nu kan ik niet in je portemonnee kijken, maar je schrijft zelf dat je 4.000 pond teveel vind.

Er is weinig zeker in dit leven, maar ik weet 1 ding wel heel zeker, met 4.000 pond ga je het niet redden om alles wat je van plan bent te realiseren.
Denk dat je met 10.000 euro nog problemen gaat krijgen om het allemaal goed voor mekaar te krijgen, kijk maar eens wat bijv. gesmede drijfstangen kosten, of een aangepast motormanagement, of een setje goede intrax dempers.

Maar we zullen het het zien, ik ben zeer benieuwd naar de foto's.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 18:16

Drijfstangen zijn nergens voor nodig om te vervangen. Die zijn origineel al sterk zat, zeker als je met drukvulling gaat rijden. Het toerental 1000 toeren omhoog brengen belast de drijfstangen veel meer als een beetje laaddruk namelijk. :wink:

Je zou kunnen overwegen om een 'dish' in de zuigers te laten draaien om de compressie iets terug te brengen maar ik denk niet dat dat nodig is. Zo'n centrifugaalcompressor vind ik eerlijk gezegd helemaal niks... Een Roots-type is veel fijner als je meer koppel wilt, doet veel meer onderin.

En over dat 'EAT MY DUST' kan ik alleen maar zeggen dat ik wel een wedstrijdje wil doen als onze auto's klaar zijn. :twisted: Zullen we zien wie er iets gaat eten. :lol: En mijn gehele auto kost minder als jouw compressorombouw gok ik zo. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 18:31

Savali-paarden zijn van een bijzonder ras.
Deze?

alfa164superwebmaster
Member
Member
Berichten: 247
Lid geworden op: do jul 13, 2006 17:24
Locatie: H'gom

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 19:02


En over dat 'EAT MY DUST' kan ik alleen maar zeggen dat ik wel een wedstrijdje wil doen als onze auto's klaar zijn. :twisted: Zullen we zien wie er iets gaat eten. :lol: En mijn gehele auto kost minder als jouw compressorombouw gok ik zo. :wink:
Even uit nieuwsgierigheid, wat voor project ben jij mee bezig dan?

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 19:33

ghehe dat vroeg ik me ook gelijk al af :P
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 19:49

iets met saabs en turbo's 8)

Even een tip, begin dat project topic maar niet, kost je alleen maar tijd en energie die je beter in je autotje ken stoppen :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

vr jul 01, 2011 19:50

klik :wink:

zoiets wordt het..
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

za jul 02, 2011 22:35

Savali-paarden zijn van een bijzonder ras.
Deze?
Eerder deze. Beetje gechargeerd, maar Savali-pk's geloof ik niet zo.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

zo jul 03, 2011 21:35

hoe goed is je pools: www.AlfaClub.pl (project car tapje) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfa166GTA

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 00:39

hoe goed is je pools: www.AlfaClub.pl (project car tapje) :wink:
Ben jij altijd zo grappig?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 00:57

hoe goed is je pools: www.AlfaClub.pl (project car tapje) :wink:
Ben jij altijd zo grappig?
:? Daar kun je toch een mooie Rotrex ombouw zien op een 3.0 in een 156. Wat is daar zo grappig aan? :?:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 01:34

LOL

alfa164superwebmaster
Member
Member
Berichten: 247
Lid geworden op: do jul 13, 2006 17:24
Locatie: H'gom

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 02:49

Ik snap ook niet waarom ALFA166GTA dit grappig vindt?

hier http://www.alfaclub.pl/democar-stage2.html kun je iig duidelijk zien wat je allemaal nodig hebt voor een dergelijke upgrade.

Zo kom je iig wel uit op ca 300 echte paarden (geen savali paarden).

met jouw 3.2 als basis zelfs nog iets meer.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 09:08

Uitleg bijna in stripvorm verkregen ......... :roll:
Als iemand mij van dit soort tips zou voorzien zou ik daar heel blij mee zijn ;)

Ik ben al jaren bezig om mijn plannen vorm te geven, ga ik ook niet over 1 nacht ijs :idea:
Je verdiepen in de materie levert hele intressante oplossingen of zelfs hele belangrijke zijsprongen op :!:
Na lang plannen ben ik nu in de fase om alle onderdelen bij elkaar te kopen en volgende stap .....
....nou die spreekt voor zich ;)

Groetjes,
Marc
Laatst gewijzigd door Brul(tm) op ma jul 04, 2011 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Alfa166GTA

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland

ma jul 04, 2011 16:08

Nee ik vatte hem ff verkeerd... Dacht dat er bedoeld werdt dat er zo weinig interesse was, dat ik het maar op een pools forum moest zetten.
Idd had ff de link moeten bekijken.
Maar idd, ziet er gelikt uit. En zo kom je een heel end, maar het gaat wel even duren voordat we daar zijn. :? :?
Een Alfa zou geen Alfa zijn als die geen tegenstrijd zou leveren, en wat ik tot nu toe tegen kom bij het de-monteren zint me niet zo...
Ik ben toch bang voor een totaal-revisie inclusief versnellingsbak, aandrijfstangen en (sport) koppeling...
Dan nog niet over de ophanging en draagarmen enz. gesproken...
Had toch meer verwacht van bijvoorbeeld een Koni Sport (geel)... Lijkt nu meer op een KAYABA als ik er zo op rijd...
Koppeling is ook kompleet bagger, druklager sowieso kaduuk en ik vermoed ook syncro-ringen...

We hebben dus nogal wat te doen :shock: :shock:

Terug naar “Algemene Technische vragen”