Dink, als je zeker bent dat ie op 3 pootjes loopt, probeer eens vast te stellen welke in staking is. Koppel dus één voor één je bougiekabels af (leg hem wel ff stil tussentijds, tenzij "punk" je wel iets zegt). diegene die je afkoppelt en waar er geen verschil te merken is in de loop van je motor, da's de luiaard. Patje's tip zeker in acht nemen: draai (vijs, haha) die bougie d'r uit en kijk of ie schoongespoeld is. Indien ja, niet goed ! Kleine karweitjes waar je @@ en c° werk mee kan besparen in het stellen van de diagnose.
Cappucino controle aan je peilstok al gedaan ?
Zitten we hier niet met meer dan één probleem ? koelvloeistofverlies + gesis = lekkage ? op je uitlaatspruitstuk ? Door het voortbewegen van de wagen "lijkt" de stoom uit de uitlaat te komen ?
Gefluit "oehoehoe" veroorzaakt door lekje in je koelleidingen ? een lekke binnenband van een fiets in water kan ook fluitende geluiden maken he ?
Ik plaats hier maar de wildste gissingen, in de hoop onze echte specialisten mee op dreef te helpen, ben zelf ook niet 's werelds grootste techneut !
En misschien nog een domme vraag aan de rest: stel dat je lekkage hebt van de koelvloeistof naar de verbrandingskamer van een welbepaalde cilinder (door een lekke koppakking): stopt het "stomen" dan wanneer je de ontsteking van die cilinder afsluit ? (geen verbranding meer = geen oproken van koelvloeistof) of zie ik dit fout ?
ps: als er een andere motor in moet, weten KAS en ik wel een oplossing, niet KAS ?
