" Oh dear its taking that corner as a shopping trolley full of rocks...."
Vindt het wel frappant... Je bent fan van de 164... maar kraakt de 166 helemaal af...
Was dit niet vrijwel hetzelfde onderstel?!?
Dus kunnen we dan een 164 ook een "shopping kart full of rocks" noemen? Is dat dan ook een dwijl?
Volgens mij begon deze topic over "het inbouwen van een "Kompressor op een GTA"
Niet over hoe hij in de bocht ligt. Enne "Wake up call" dat is aan te passen en te verbeteren...
Wat is nu echt het probleem... Jaloezie?
Begrijp me svp niet verkeerd, ik vind de 166 een geweldige auto, qua onderstel zelfs beter dan de 164.
Het voorwielaangedreven platform van Alfa is m.i. gewoonweg niet geschikt voor de door jou beoogde vermogenstoename.
Daarnaast is de motor dat ook niet, tenzij je enorm veel gaat aanpassen (compressie verlagen, sterkere drijfstangen, andere motronic, etc. etc. etc.)
Ik heb zelf een 164 Q4 (met 4x4 systeem), en daar ga ik deze zomer de motor uithalen en weer opbouwen naar 3.2 gta specificaties (dus met andere krukas en zuigers).
Voor die auto heb ik ook alle opties de revue laten passeren om meer vermogen te krijgen, waaronder drukvulling of vergroting naar 3.7 liter.
Daarbij ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan, en de eindconclusie was toch dat de 3.2 optie de beste en meest betrouwbare oplossing bleek.
Jaloers ben ik niet hoor, maak je geen zorgen, ik heb zelf een redelijke selectie van Alfa's, dat weten de meeste mensen hier wel.