Jajaja................ Ik rijd zelf precies de zelfde auto+motor, dus het lijkt me niet nodig om mij hier de les te gaan lezen.De eerste auto van alfa waar hij mee uitkwam was een 1.9 JTD, dus ik snap niet waarom je je dat nog afvraagt. Juist een JTD geeft veel koppel over het hele toerenbereik en zal dus eerder slippende wielen hebben als het gas er op gaat. Dat het geen bruut racemonster is heeft daar verder niet zoveel mee te maken. Ook een straatauto wil je gewoon goed grip mee hebben en lekker mee kunnen sturen, zonder dat ie alle kanten op gaat.Volgens mij nog niet voorbij gekomen, maar.......
Waarom een Q2 ofwel andere variant hiervan inbouwen in een 145 jtd?
Met mij toch al wel hele brute 105 pk krijg ik de binnenband niet aan het roken hoor,,,,,,,,, Ik zou eerst 200 pk willen hebben voordat ik aan een ander diff zou denken
Koppel en toerenbereik allemaal leuk, feit wil gewoon dat het een vlotte auto is en niet meer, deze heeft mijn inziens dan ook geen aangepast diff nodig. De auto waarmee het diff uitgekomen is zal dan ook vast geen 105 pk 8v zijn.
Met een 8v Jtd van 105 pk krijg ik de binnenband niet aan het roken, dusja....