Ongelofelijk dat mensen willen besparen op banden. Ik heb zelf behoorlijk veel tests meegemaakt en ondervonden op het RDW circuit, en het verschil is zo enorm groot!
Geen van mijn auto's staan op hakkietakkie banden, allemaal Michelin, Pirelli of eventueel Bridgestone.
Ga hier nou echt niet op bezuinigen!
Al mijn auto's (prive en zakelijk) reden tot nu to altijd op P zero nero/rosso, nu heb ik Toyo Proxis T1-R. Qua grip op nat/droog merk ik geen verschil met de Pirelli's, wel zijn ze comfortabeler, maar tegelijk maken ze iets meer afrol geluid. De prijs verschilt ook niet noemenswaardig, dus de slijtvastheid bepaald voor mij wat de volgende set gaat worden.
Overigens blijf ik er bij dat qua banden/remmen alleen het beste genoeg is. Prijs komt bij mij op de laatste plaats.
Het mooiste komt nog, op mijn 155 zaten eerst budget banden (banden waren net nieuw). Daarmee heb ik voor de grap op het RDW circuit in Lelystad een rijtraining gevolgd (bedrijf waar ik toen werkte gaf die). Een maand later dezelfde training met Pirelli's, mijn snelheden tot waarop de controle verloor, lagen 10-15km/h hoger! Dus ipv 40 naar 50km/h of 50 naar 65km/h. Dan wil ik niet weten wat het verschil is bij 120km/h
Alleen de natte cirkel was minder leuk met de Pirelli's, had zoveel grip dat die niet wilde glijden