

Je kan een gestelde norm, wettelijk gezien niet ineens veranderen!!!Het is niet alleen een JTS ding, maar verhoogd olieverbruik is er sinds de invoering van de euro 3 motoren, dus ook de TS motoren , 1.8 en vooral 2.0 en in iets mindere mate 1.6. V6 en JTD nebben hier geen nadelige gevolgen van ondervonden en gebruiken nu nog steeds bijna niks.
Norm was 1 liter op 2000 en om de bestaande probleemgevallen te kunnen uitsluiten heeft de huidige importeur de norm weer teruggesteld naar 1 liter op 1000km en daar komen zelfs de grootste oliezuipers net niet aan en dus geen garantie!!!!!!
Autobedrijf Van de Wereld in Roelofarendsveen doet deze modificatie ook, over prijzen en dergelijke moet je me niet fragen omdat ik geen JTS heb !De modoficatie bij 2.0 motoren (ts/JTS) werd alleen bij Sam Van Lingen gedaan. De boorde onder de olieschraapveer in de zuiger een aantal gaatjes waardoor de olie makkelijker naar beneden kon gaan (het olie verbruik neemt dan dus af) In de fabrieks garantie was dit gratis voor de klant. Ik weet natuurlijk niet in hoevere jij uit de fabrieks garantie bent (km/jaren) maar misschien kan je eerst bij Sam Van Lingen informeren wat de kosten voor deze reparatie/modoficatie zijn, en daarna de importeur bellen, ofdat jullie de kosten kunnen delen??
Het probleem van het olie verbruik zijn de dunne zuigerveren/olieschraap veren, die niet voldoende druk uitoefenen op de cilinderwand om alle olie terug te voeren naar het carter.
Om de service interval te resetten hoef je geen speciaal apparaatje te kopen:
Contact aan, druk het knopje info in, en ga met behulp van de + of - naar service.
Druk nu op info, en je ziet over hoelang de auto een service beurt moet hebben.
Druk nu de + en - tergelijkertijd in en houd deze ongeveer 10/15 seconde vast, en de interval reset zich naar 20.000 km
Geldt dit voor alle 156/147? Ook voor 159?.
Om de service interval te resetten hoef je geen speciaal apparaatje te kopen:
Contact aan, druk het knopje info in, en ga met behulp van de + of - naar service.
Druk nu op info, en je ziet over hoelang de auto een service beurt moet hebben.
Druk nu de + en - tergelijkertijd in en houd deze ongeveer 10/15 seconde vast, en de interval reset zich naar 20.000 km
Dit geld niet voor alle 156's. alleen voor het type met het display midden op het dashboard.Geldt dit voor alle 156/147? Ook voor 159?.
Om de service interval te resetten hoef je geen speciaal apparaatje te kopen:
Contact aan, druk het knopje info in, en ga met behulp van de + of - naar service.
Druk nu op info, en je ziet over hoelang de auto een service beurt moet hebben.
Druk nu de + en - tergelijkertijd in en houd deze ongeveer 10/15 seconde vast, en de interval reset zich naar 20.000 km
idd de avensis hier (met een 1.6 motortje, dus deze moet wel werken) heeft 162000 km gelopen en bijvullen hoeft dus niet....interval om de 15000 km en geen spatje olieverbruik (of zo weinig zoals Dre al aangeeft), ik kan dit namelijk niet gelovenJe kan een gestelde norm, wettelijk gezien niet ineens veranderen!!!Het is niet alleen een JTS ding, maar verhoogd olieverbruik is er sinds de invoering van de euro 3 motoren, dus ook de TS motoren , 1.8 en vooral 2.0 en in iets mindere mate 1.6. V6 en JTD nebben hier geen nadelige gevolgen van ondervonden en gebruiken nu nog steeds bijna niks.
Norm was 1 liter op 2000 en om de bestaande probleemgevallen te kunnen uitsluiten heeft de huidige importeur de norm weer teruggesteld naar 1 liter op 1000km en daar komen zelfs de grootste oliezuipers net niet aan en dus geen garantie!!!!!!![]()
![]()
1000 gram op 1000km is m.i. zelfs onder de europese norm voor Euro 3. De uitstoot is dan zowie zo al 1 gram per kilometer aan blauwe walm
En laten we wel zijn, er zijn zat (japanse) motoren die geen olie verbruiken, althans niet merkbaar dalen op de peilstok tussen de servicebeurten (20000km) en die worden ook niet altijd netjes bereden