zo jun 22, 2014 17:57
Ik moest even in het archief duiken maar dan toch:
de verdeler (rotor) moet zo staan dat als cilinder 1 in BDP staat, de rotor wijst naar cilinder 1.
De volgorde op de verdeler is dan ook navenant. Als je bovenop kijkt (en dan vanuit de auto gezien) wijst de verdeler kap met cilinder 1 naar cilinder 1 en daarna gaan ze met de klok mee 3, 2, 4 op volgorde.
Dus voor een goede timing: T merkteken op vliegwiel op merkteken behuizing, nokkenassen op merktekens in kijkgaatjes in riemwiel huizen en de verdeler (rotor) wijst naar cilinder 1 en die zit rechtsvoor.
Die L-Jetronic doet niets meer dan brandstof inspuiten. Ontsteking wordt geregeld door verdeler. Je kunt ook de handleiding voor een 1.7 QV op carburateurs nemen of elke willkeurige carburatieboxer voor de stand van de verdeler en rotor en de kabel volgorde.
Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator
http://www.soglia-it.nl