Deze week de boel weer losgehaald en gezocht naar de lekkage.
Ik verwachtte de O-ring achter de warmtewisselaar bij het oliefilter, echter het lekkagepatroon vonden we wat raar als het dat zou zijn.
Dus eerst de boel goed schoongespoten en de motor op de brug laten draaien (zonder M-riem zodat we alles goed konden zien).
En ja, langzamerhand werd een vers oliespoortje zichbaar, wel op een rare plek. Nogmaals ontvet en weer gewacht. Opnieuw op dezelfde plek een vers spoortje.
Oorzaak blijkt een klein bastje in het deksel van de oliepomp... LIjkt op een gietfout. ZIt normaal achter het distributiedeksel, dus je ziet het niet zomaar van buitenaf.
Vooreerst de boel goed ontvet en met zwarte afdichtkit het barstje dichtgemaakt. Of het blijft zitten zal de tijd leren. Zo niet dan in het voorjaar bij mooi weer maar overdoen en een of ander alumiuniumlijm o.i.d gebruiken.
Het deksel vervangen kan altijd nog maar is wel een redelijke klus...
