Ik heb gewoon origineleVan onderuit gaat het wel en je kan het beste een KLEIN oliefiltertje terug zetten niet die dikke 2308 oid...

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ik heb gewoon origineleVan onderuit gaat het wel en je kan het beste een KLEIN oliefiltertje terug zetten niet die dikke 2308 oid...
Die kleine originele zwarte filters zijn al een hele tijd in de roulatie (jaar of 2 - 3 zeker).Ik kwam er laatst inderdaad ook achter dat het originele grote oranje oliefilter niet meer geleverd wordt en is vervangen door zo'n klein Fiat/Alfa/Lancia filtertje.
Is er een nieuwe innovatieve filtertechniek zodat het filter kleiner kan of is het een kwestie van kostenbesparing bij de Fiat organisatie? Ik ben bang dat het laatste zo is en ga voortaan maar eens bij de merkloze filters naar iets met het juiste formaat zoeken.
Voor het losmaken van een (erg)vastzittend filter heb ik ook goede ervaring met de schroevendraaiertruc zoals beschreven, dicht bij de flens en oppassen voor de schroefdraad. Succes.
een origineel wit filter?
Doorgaans zijn die zwart of blauw met het Alfa/Fiat/Lancia logo en het artikelnummer erop.
Ach ja, alstie maar filtert
Paniek is inderdaad niet nodig
Die kleine originele zwarte filters zijn al een hele tijd in de roulatie (jaar of 2 - 3 zeker).
Tog nog toe geen problemen mee gehad!!!!!
Dus geen reden tot paniek.
Accepteer dan ook dat je je filter niet loskrijgt...Verder weiger ik me neer te leggen bij Fiat's onderdelenpolitiek voor oudere Alfa's