Ik ga ervan uit -want ik ken je een klein beetje - dat je zelf gezien hebt wat de staat is van jouw radiateur en eventuele vervuiling van alles ervoor en ertussen...In dit seizoen zou je tijdelijk met opengewerkte oude thermostaat kunnen rijden om te kijken ofdat soelaas biedt. Dat zou zomaar kunnen en heb je de bottleneck.
Ook neem ik aan dat je eens gekeken hebt naar circulatie: kleine retourslang van het reservoir los en in het gat van de dop met warme motor en testen wat je ziet bij gasgeven, geeft de retour meer/minder aan de hand van het toerental?
Waarom? als ik met een echte 110graden van de snelweg in een fileachtige situatie zou komen dan ben ik niet erg gerust op de buffer die het systeem dan nog heeft aan voorhanden koelcapaciteit (en ja daar doen beiden fans ook aan mee) Ongeacht wat en hoe gevoelig een v6 daar nu voor is: teveel temperatuur wil je gewoonweg niet.
Koppakkingen van een 2.5 kunnen ook stuk natuurlijk. Maar nog meer is er een debet aan weggevreten pasvlakken van de cylinderkop (water bijvullen geen probleem?)

Maar goed: dat is een andere discussie...
succes!