Welnu, het maakt geen zier uit of hij wel aangesloten is of niet. Kan hij ook ratelen als ie defect is (net als een 16v)?Dat niemand ervan heeft gehoord dat nokkenasverstellers wel eens kapot gaan wil niet zegge dat ze dat ook echt niet doen...Op een van mijn 75 Ts-én heb ik een keer een kapotte versteller gehad namelijk.
![]()
En als de bougies er gewoon goed uitzien en de auto voorheen wel vlot was ga ik toch steeds meer geloven dat bij jou de versteller niet werkt, de verbranding is immers goed.
Ik zal de spanning van de ketting nog eens bekijken.Volgens mij kan er weinig aan ratelen.![]()
Enige verschil tussen een 1.7 en een 1.8 is nou juist die nokkenasversteller... Bij een 1.7 ontbreekt ie...Ik zal de spanning van de ketting nog eens bekijken.Volgens mij kan er weinig aan ratelen.![]()
Binnenkort even naar de sloop om 2 te gappen van een 1700 (die heeft er volgens tuynder ook een, zelfde serienr)
Kan dat dan zo'n invloed hebben dat de lambda niet meer pendelt?Het oliekanaal wat die magneetklep open/dicht trekt wil ook wel eens vuil in zitten.