Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

di aug 02, 2005 14:38

er lopen toch nog steeds ongelovigen rond Dré....

Om de laatste vragensteller te beantwoorden: dat is een optelsom van klachten en symptomen..
Eigenlijk hetzelfde wat een dokter doet: het gaat om de typische combinatie van klachten en verschijnselen. (toch??)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

capo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:56

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

di aug 02, 2005 14:56

Het is toch de bedoeling om op dit forum mensen te helpen??


er lopen toch nog steeds ongelovigen rond Dré....

als we zo met elkaar omgaan :?: dan kan dit de bedoeling niet zijn.

met alle respect voor ieder laat dat het motto zijn !!!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

di aug 02, 2005 16:06

@Bertone Bartje..:

Kijk even naar de info van Dre. Die klopt gewoon. Daarnaast over die "Groninger":

Ik weet dat het om "Evert"gaat.

Het is een aparte knakker, maar volgens mij "uit het goede staal gegoten" :thumbs:

Ik begrijp dat je hem ( Evert) inmiddels gesproken hebt over die nokkenstokken en vind het dus niet zo handig van je om er van uit te gaan dat hij je besodemieterd heeft.

Ik ken hem (Evert) maar matig, maar Ik kan me niet voorstellen dat iemand als hij, die donders veel ervaring in de racerij heeft, je geen goed spul geleveverd heeft. Die gast heeft behoorlijk kennis van zaken.
(Hij was een van de drijvende krachten achter de schermen bij Johan de Vries uit Appingedam)
Hij kan je dus absoluut vertellen wat voor materiaal hij je verkocht heeft.
als je er niet uit komt:
Bel dan even met Johan de Vries uit Appingedam. (zijn zaak heet zoiets als: Auto-totaal en zit in Appingedam ) Daar moeten ze wel weten welke assen er destijds gebruikt werden in de racers. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&a

di aug 02, 2005 18:10

@ Capo: jammer dat je mijn antwoord zo serieus opvat. Dit forum is inderdaad wat wij er met zijn allen van maken...
misschien moet ik mijn bijdragen wat vaker uitbreiden met :P :oops: :lol: :shock: #-o :biggrin: :^o [-o< :jumping:

en volgens mij heeft Dré zijn best gedaan (ruimschoots) om BB te helpen met zijn probleem. Een deel ervan heb ik goed meegekregen ik weet dus de kern van het probleem en wat eraan gedaan is.

En vind het op dezelfde manier dus enigzins ernaast om het advies /mening van Dré nu nog in twijfel te gaan trekken, vandaar mijn reactie, die luchtiger bedoeld was dan je hem helaas opgevat hebt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bertone bartjû

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

di aug 02, 2005 23:21

Ten eerste vind ik dit forum nog steeds fantastisch en neem ik (bijna) alle reacties ten harte !!

@Dré : Ik heb alles in de volgorde gedaan zoals je hebt aangegeven (ik luister wel naar je hoor :wink: ) Alleen is het zo dat er hier twee topics parallel lopen >> zie nokkenassen stellen. :lol:

Okee nog ff voor de geintereseerden:
probleem: knallen en backfires onder de 2000 tpm, loopt dus niet mooi door in het onderste toerengebied. En loopt zeerrrrr rijk.:-k

1. rubbers en pakkingen v.v. inlaatgedeelte > geen effect :cry:
2. inlaatnokkenas later gesteld 2-3 graden > Loopt in gehele toerengebied veel beter (nog niet helemaal zonder knallen) maar hoe warmer de motor hoe slechter ie gaat lopen met veel backfires en uitlaatgeknal. Uitlaatgassen zijn wel minder rijk.

3. kleinere sproeiers (originele maten) geplaatst, loopt nog steeds als 2.

4. nokkenas vroeger gezet >> heeft helemaal geen zin. ](*,)

5. klepspeling gemeten >> vrij krap allemaal > zie andere topic
Dit zou misschien het warme motor gedrag verklaren.

6. Ga nu weer de originele nokkenas plaatsen..... :( Wel balen want ik vind die powerrrrrr wel lekker! :D Weer kleppen stellen.....

Maar wel de meest logische stap denk ik.

capo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:56

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 10:02

Beste Vv,

Zeker heeft dre meer dan zijn best gedaan en de kans is ook zeer groot dat hij
gelijk heeft met zijn antwoorden. :shock:

Maar ik heb heb bij mijn auto het zelfde probleem mee gemaakt, alleen hier was
de motor timing oke. :?

diverse techneuten kwamen toen ook niet uit het probleem, na veel zoeken
bleek het de ontsteking te zijn.

Vandaar mijn bijdrage aan dit forum, niet om het beter te weten dan anderen,
maar als bijdrage. :idea:



Groeten

Andretti Molletti

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 10:23

Hi Capo,
ik weet ook nog niet zeker waar het probleem zit hoor.
Door redeneren en kijken wat de effecten zijn van dingen kun je door.
Het lijkt er toch echt op dat een klep nog openstaat als er al ontstoken wordt. Nu ben ik benieuwd of dat het door de afdichting vd kleppen komt (lektest) of door timing (tammere nokkenassen) of door de ontsteking (vervroegingscurve)
De chaos die ik schreef zit voornamelijk bij BB die veel te graag een oplossing wil en daardoor de systematiek soms laat vallen.. wat wel begrijpelijk is bij enthousiaste mensen die willen rijden en niet sleutelen.
Als het de ontsteking is dan zou dat komen omdat de ontstekingscurve v.e. amerikaan veel sneller vervroegd?? En veel meer vervroegd dan die ve carb uitvoering??? Of door de vonkkracht?

capo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: di jul 26, 2005 12:56

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 10:30

Aha daar zit mijn probleem, ik sleutel alleen maar en geen tijd over om te rijden. :roll:


De vonk is het zelfde als een carb. ontsteking de vervroegingscurve is anders !!!

Een amerikaan heeft tamme nokassen en spica. :x

Groeten,

Andretti Molletti

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 10:40

Ook interesant is dan je verdeler te vervangen door een well known exemplaar..
Maar de snellere motoren gebruiken vaak een iets sneller opkomende vervroeging zodat ze beter "blaffen"...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 17:31

maar backfire's ontstaan toch bij een veel te arm lopende motor?? :?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

bertone bartjû

RE: Zegt iemand nokkenassen met daarop het nummer "20&q

wo aug 03, 2005 19:25

Kheb al uitgelegt dat ik t "WEL" in de volgorde van dre wil doen, maar ik probeer wel de meest efficiente volgorde aan te houden. Zodat ik niet nog meer werk op m'n hals haal.

Ik heb deze auto nu bijna 6 jaar, waarvan ik er 6 weken meegereden heb en niet met plezier :evil:,en de rest van de tijd bezig ben geweest met opbouwen/sleutelen

Ik heb nog nooit zoveel aan een auto gesleutelt als aan dit exemplaar, misschien dat het dan wat duidelijker is dat mijn geduld op begint te raken.
:blue_confused:

Ik heb overigens vanaf het begin af aan geroepen dat het mijn ontsteking zou zijn maar iedereen die ik vraag, spreekt dat tegen :roll:
Er zit een magnetti marelli vermecelli op van een guillietta, electronisch dusss :wink:

Ik hoop dat jullie me nog iets verder kunnen helpen met ideeen. Ik ga vanavond de originele nokkenassen plaatsen :!: Maar begrijp nog steeds niet waarom ie met deze assen wel goed kan lopen met een koude motor en niet met een warme motor.
Heeft Dre daar misschien een verklaring voor :?:

[/img]

Terug naar “Algemene Technische vragen”